Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +19 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 20. septembris
Marianna, Ginters, Guntra
Vai kāds ir analizējis satiksmes plūsmu pirms asfalta ķēpāšanas?

Kritisko masu sadursme

Nekonsekvence, kas vērojama Rīgas satiksmes infrastruktūras plānošanā un veidošanā, ir zināma katram, kurš vairāk vai mazāk regulāri mēdz pārvietoties kājām, ar velosipēdu vai kādu no mehanizētajiem transportlīdzekļiem pa galvaspilsētas ielām. Lai arī pēdējo gadu laikā atbildīgie pašvaldības dienesti mēģina šo jautājumu risināt, tomēr patlaban sausais atlikums no (varbūt) labajām īstenotajām iecerēm ir tikai savstarpējās neiecietības palielināšanās starp šīm trim iepriekš minētajām grupām.

Iemesls tam ir gaužām vienkāršs – šķiet, lēmumi par satiksmes plūsmas organizēšanu, arī velojoslu veidošanu gan uz ielām, gan parku celiņos, tiek pieņemti spontāni kaut kur ierēdņu kabinetos, nevis izejot pilsētā un reālajā dabā izpētot, kā iecerētā ideja darbosies dzīvē. Rezultāts ir kā uz delnas – gan reālajā ikdienā, gan arī virtuālajā pasaulē vērojami nemitīgi konflikti starp šiem dažādajiem satiksmes dalībniekiem par to, kurš kuram ir nodarījis pāri un kuram ir lielākas tiesības uz prioritāti galvaspilsētas ielās.

Necenšos tagad atrast un norādīt uz kādu vienu konkrētu vainīgo – velosipēdistu, autovadītāju un motociklistu vai gājēju –, jo visu triju grupu pārstāvji ir cietēji publiskā sektora funkcionāru neveiksmīgajos eksperimentos.

Pašreizējā satiksmes plūsmas plānošana un maiņa, manuprāt, notiek tik ļoti haotiski un zināmā mērā uzspiesti, ka rezultātā iecerētās idejas – pilsēta cilvēkiem – vietā aizvien vairāk ikdienā izjūtam faktu – pilsēta konfliktiem.

Protams, zināma vaina tomēr jāuzņemas arī pašiem satiksmes dalībniekiem par neiecietīgo attieksmi citam pret citu un pārspīlētu tieši savu tiesību un priekšrocību akcentēšanu, aizmirstot par savstarpējo kultūru un toleranci.

Rīga ar savu ielu tīklojumu un zināmā mērā šaurību ir specifiska pilsēta un diezgan atšķiras no citām metropolēm, taču arī šeit ir iespējams radīt ikvienam pieņemamu satiksmes sistēmu, mākslīgi neizraisot muļķīgas konfliktsituācijas tikai tāpēc, ka satiksmes plūsmas organizēšanas procesā pietrūkst profesionālu pilsētplānotāju skatījuma. Pats vienkāršākais veids ir kādā platākā ielā uz brauktuves mehāniski sazīmēt velojoslas tikai tāpēc, ka kādam ierēdnim tā šķiet pareizi. Taču turpat blakus ir vairākus metrus plata, gājēju samērā maz izmantota ietve. 

Šādas redzētas neloģiskas situācijas liek uzdot jautājumu: vai kāds atbildīgais pirms asfalta ķēpāšanas uz ielām un parkos ir veicis satiksmes plūsmas mērījumus un tos analizējis, ņemot vērā arī nākotnes aspektus? Pašreizējais haoss ļauj nojaust, ka atbilde būtu negatīva. Te arī ir problēmas sakne.

Top komentāri

Raimonds
R
Šī kopumā ir pseido problēma, vismaz adekvātajai sabiedrības daļai nav problēmu. Jāsaprot, ka ikdienas velobraucēji ir skaitliski ļoti neliela grupa, turklāt arī ar īsu sezonu, tāpēc arī investīcijas ir proporcionāli nelielas. Rīgas ielas ir tukšas un paliek aizvien tukšākas.
Nevajadzīgas velojoslas
N
Man tā arī nav kļuvis skaidrs, kādēļ, piemēram, Lāčplēša ielai velojoslas sazīmētas abās ielas pusēs? Pilnīgi pietiktu ar vienu tikpat platu, vai pavisam nedaudz platāku.
Madža
M
Ušakovs pilsētas plānotājos gan jau ir sabīdījis savus draudziņus un tāpēc tik lēni kaut ko uzlabo. Un ja uzlabo, tad ar krievu loģiku - samaksāt draugam, bet īsto darbu paveikt nožēlojamā kvalitātē kā Barona iela.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vāja, bet nekrīt. Kāpēc?

Nule Evikas Siliņas valdībai apritēja pirmais gads, un jāatzīst, reti kad citkārt diametrāli pretējos uzskatos esoši sabiedriskā viedokļa toņa noteicēji bijuši tik vienprātīgi savos kritiskajos vērt...

Ietekme globālā mērogā

Nedēļas pirmajā pusē Libānā divas dienas pēc kārtas tika piedzīvotas sprādzienu sērijas – otrdien eksplodēja vairāki tūkstoši peidžeru, bet dienu vēlāk – simtiem rāciju, ko saziņai izmantoja vietē...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē