Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Točs: Roberta Ķīļa iniciatīva ir laba mūsu bērniem

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
mamma
m
Es gan atbalstu Ķīļa kungu un priecājos, ka mūsu apsūnojošā izglītības sistēmā ieplūdis svaigs gaiss. Tas dod cerību!
Harijs S.
H
Es gan nosodu Ķīla kultūras revolūciju! Vaučeru dēļ lauki totāli izmirs, kas jau laikam arī ir šīs koalīcijas mērķis. Vaučeri, pārcelšanās pabalsti..... un zeme brīva ārzemniekiem.
skolotājai
s
Protams, ka Jums neko negribas mainīt, jo izmaiņas spiedīs pedagogus radošāk un atbildīgāk strādāt!
  • 1
  • 1
Ieva- skolotaja arpus Latvijas
I
Sausmigs haoss izglitibas sistema LV un ministrs Kilis taustas starp Debesim un Zemi.Es ari nosodu ministra iniciativu,vinam ir jaatkapjas no amata.
  • 1
  • 1
vaina ZRP
v
kurš viņiem ticēs
Protams, jātic SC -
P
viņiem pat Kremlis tic!
  • 0
  • 0
Miedziņš
M
Atgādinu cienījamam žurnālistam pamatus par valodas funkcijām. 1.. Galvenās valodas funkcijas ir saziņas jeb komunikatīvā funkcija 2. domāšanas un domu izteikšanas funkcija, 3. objektīvās īstenības atspoguļošanas funkcija 4. izziņas jeb kognitīvā funkcija. Ar šīm vispārīgajām funkcijām cieši saistītas citas, piemēram, emociju izteikšanas jeb ekspresīvā funkcija, ietekmēšanas jeb voluntatīvā funkcija, kontaktu veidošanas un uzturēšanas jeb fatiskā funkcija, estētiskā funkcija, kultūras veidošanas un uzkrāšanas līdzekļa funkcija. Tad nu cienījamais žurnālists lai padomā, ko par valodas lietošanu šajā rakstā sapenterējis. Visa mūsu nelaime ir mazizglītotība, cāloņsakarību jaukšana un nespēja atšķirt galveno no pakārtotā. Ja ministra kungs arī būtu kaut drusku iedziļinājies problēmas būtībā, nebūtu šī " leksim bedrē" efekta. Jāsaprot , ka jebkurš mācību līdzeklis ir un paliek tikai mācību līdzeklis, nevis brīnumlīdzeklis , kas ieburs mūsu bērnu galvās zināšanas.Planšetdatori vajadzīgi, bet lolot liekas ilūzijas nevajag.
ģimene
ģ
Iespējams, ka viss būtu OK, ja izgl. ministrs + viņa padomnieki mācētu pa punktiem sabiedrībai visu izskaidrot, citādi ar daudzveidīgām novitātēm izglītības jomā no Ķīļa puses tiek bumbots visu laiku, bet bez jēdzīgas izskaidrošanas. Par planšetdatoriem vajag sīkāk: * kad tiks tie ieviesti, * ko tajos liks iekšā, * ar kurām klasēm domāts sākt, * vai tie paliks kā skolas īpašums un tādā gadījumā bērni mājas darbus veiks no grāmatām (varbūt mājas darbu vairs nebūs), * kas notiks ar mācību materiāliem u.c. Tāpat vajag ieklausīties ārstu viedokļos un padomāt, vai sākumskolai tie ir lietderīgi! Varbūt šajā vecumā pietiek ar "baltajām tāfelēm". Visvēlamākais vecumposms planšetdatoru lietošanai būtu vidusskolēni un pamatskolu pēdējo klašu skolēni!
puaro
p
Atslābstiet cienījmie vecāki/pedagogi un sabiedrības pārstāvji! Beidzot ir laiks saprast, ka tā sāga par ''ķīļa reformām'' ir no fantasy žanra literatūras un galvenais visā šajā ētera tricināšanā ir ķīļa vēlme būt nepārtraukti centrā-pilnīgi ar jebko. Ja grib nopietni kaut ko reformēt, vispirms tiek veikta izpēte-tieši kā jūs sakāt-kāpēc, ko, kā reformēt. cik tas maksās salīdzinot ar pašreizējo, kā, cik ilgā laikā atmaksāsies, kādi būs ieguvumi-īstermiņa, ilgtermiņa utt. bet te-škiet, ka reformators pat nav painteresējies kādi ir bērna attīstības posmi un kas veicina vai kavē to.
  • 1
  • 0
lasītājs
l
Toča kunga radikālā vienpusība reizēm tiešām šokē. Viņš redz tikai 15 min. ar metro, bet nesaprot, jo toreiz bija vēl maziņš, ka tad "viesstrādnieku" Latvijā būtu vēl 2 reiz vairāk. Un arī par valodu un domāšanu viņš spriež no savas vienpusības viedokļa.
P.
P
Planšetdatorus nevajag. Vajag digitālus mācību materiālus, kuri ir IZM īpašums, - par kuru izmantošanu/kopēšanu nav nevienam bērnam jāmaksā.
Ciparu metro
C
Kārtējais primitīvās viendimensionālās domāšanas piemērs. /Divas kājas labas - četras vēl labākas/. Metro, nešaubīgi, ir viens no efektīvākiem sabiedriskā transporta veidiem. Tomēr, kā jebkura būvniecība, ir pakļauta dabas likumiem, kurus nevar neievērot. Rokot pazemi virs esošiem namiem, grunts sastāvs ir izšķirīgs procesa dārdzības veidošanā. 80.gados ar tā laika tehnoloģijām būvēt metro Rīgā, rokoties zem Vecrīgas un Daugavas, izmaksas būtu tādas, ka vēl tagad šur tur rēgotos nenobeigtas izbūves, Kā to var redzēt šur un tur arī pie daudzkārt vienkāršākiem objektiem, kuriem niepietika līdzekļu nobeigšanai lielo pārmaiņu laikā. Profesionāļu vidē tika runāts arī par neparedzamām sekām uz Vecrīgas vēsturisko apbūvi, kura varētu neizturēt dinamiskās vibrācijas būvniecības laikā. Nav šaubu, digitalizācija skolās ir ļoti aktuāla un agrāk vai vēlāk tā arī būs. Jautājums ir cits - vai loģisku, reāli secīgu soļu vietā netiek mēģināts piedāvāt spert milzu soli pāri nezināma dziļu grāvim, uzmundrinoši dziedot - leksim, leksim gan jau kaut kā pāri tiksim! Neviens rīks, ne zoss spalva, ne zeltīta Parkera pildspalva, ne frīkiskais iPad nav prasmju vai zināšanu atslēga. Tās iedod Skolotāji no savām dārgumu lādēm galvā. Pirmajai rūpei skolu digitalizācijā ir jābūt vislabākā iespējamā satura radīšanai un daudz augstāku datorprasmju nodrošināšana VISIEM skolotājiem. ... Individuāls planšetdators šajā garajā ceļā varētu būtu kāds no beidzamiem posmiem, kad veiksmīgi ir pārvarēti iepriekšējie un kad skolēnu vidū ir izveidojies noturīgs viedoklis, ka copy-paste ir tāds pat ļaunums kā melošana citiem.
Par metro
P
šaubos vai rīdzinieki pietiekami izmanto jau esošās dzelzceļa komunikācijas Rīgas robežās kā to dara piemēram Stokholmā. Ja tu meklē Stokholmas pilsētas satiksmes veidu kā tik no punkta A un punktu B, tad saņem parasti vairākus piemērus, kur bez tiešajiem reisiem ir arī braucieni, kas apvieno gan autobusu, gan vilcienu - kā parasto tā metro. Protams tam būtu vajadzīgs autobusu pieturas pie stacijām vai to tuvumā.
  • 2
  • 0
Reālais
R
Lai ko jūs tur stāstat par ideālo pasauli. Realā ir tāda, kāda tā ir. Kamēr Jūs veidosiet noturīgo viedokli, tikmēr būs cits gadsimts
  • 0
  • 3
No IR intervijas ar Oļģertu Kroderu
N
Kroders 21.gadsimtu sauc par garīgās kultūras demontāžas gadsimtu un priekšā neredz neko citu, kā vien sabrukumu. Tam iemesls ir tehnoloģiju attīstība, kas cilvēci padara nevis gudrāku, bet stulbāku, cilvēkus - nevis darbīgākus, bet slinkākus. "Attīstās pa horizontāli, bet vertikāle kaut kur pazudusi," saka režisors. Tehnoloģijas mūs sāk aprīt - mūsu laiku, mērķus, ideālus. Tas ir tas pasaules gals, domā Kroders.
nu ko?
n
lai bērni ar kociņu velk strīpiņas uz bērza tāss!
  • 1
  • 0
tāpat vien
t
pirms rakstīt šīs muļķības Toča kungs, varējāt piezvanīt uz kādu Eiropas, pat ne elitāru, bet vienkārši labu, skolu un apjautāties vai bērni tur raksta sacerējumus ar roku uz papīra vai datorā, vai tur lasa drukātas grāmatas vai arī datorā u.t.t.. Varbūt tad būtu pasargājis papīru no šīm ķīļveidīgajām blēņām.
par bērnu labumu
p
Es atbalstu visas Ķīļa iniciatīvas, kas 1. var padarīt bērna mugursomu vieglāku un netraumēt mugurkaulu, kas vajadzīgs visai dzīvei. 2. var dot alternatīvas briesmīgajai grāmatu izdevēju rijībai un alkatībai, kur katrs cenšās biezāku, dārgāku un smagāku grāmatu iespiest un uzspiest.
anna
a
un ne tikai grāmatas kropļo bērna mugurkaulu. tie ir skolas soli, kas visiem vienādi, neskatoties uz auguma atšķirībām. un fizisko aktivitāšu trūkums
  • 2
  • 0
Padumjā Latvija
P
1. Skolas grāmatas nav jāstaipa - tās jāatstāj skolā. 2. Tas ir politikas lauciņš :) Daži vienkārši ir vienlīdzīgāki par pārējiem :)
  • 0
  • 1
Ieva > Točs
I
Piemēram, tas pats virsraksts - Jūs taču rakstāt solīdam (it kā) laikrakstam? Tad kāpēc nerakstīt vismaz "..iniciatīva nāks par labu..." vai "...iniciatīva pozitīvi ietekmēs..."? Jo tik vietas taču pietiktu? Vai arī Jūs demonstrējat, ka latviešu valodas zināšanas jau tagad ir tik sliktas, ka pāriešana uz planšetdatoriem neko nepasliktinās?
anna
a
Izcilākais piemērs: "Manas refleksijas par analīzi un optimizāciju"
  • 2
  • 0
anna
a
Ja virsrakstā ir vairāk par vienu svešvārdu, tad es to nelasu.
  • 1
  • 0
HM
H
Jūsu piedāvātā runas konstrukcija liecina nevis par labu, bet par sarežģītu valodu. Turklāt kāpēc lietot svešvārdu pozitīvi, ja var pateikt vienkārši labi :)
  • 5
  • 0
Ieva> Točs
I
Runa jau nav vienkārši par izteikšanos pilnos vārdos! Turklāt, Toča kungs, ja jau tā rakstīšana planšetdatorā tik ļoti atšķiras no rakstīšanas uz papīra, tad pastāstiet, kur tā sāls! Jo es, piemēram, redzu tikai divas lietas: ir mazāk jāpiedomā pie tā, ko raksti, jo nevajag ne svītrot, ne bultas vilkt, lai norādītu, ka vārdiem/ teikuma daļai vajadzētu atrasties citā teikuma vietā; UN, RAKSTOT AR PLANŠETDATORU IR VIEGLĀK IEDZĪVOTIES ROKU SLIMĪBĀS! Jo burtnīca tomēr ir jānoliek uz cietas virsmas, kas, lai arī kāda, tomēr ir atbalsts, toties planšetnieku.....
No Zviedrijas
N
Tik tiešām - es arī brīnos, vai kungi Ķīlis, Točs ar domubiedriem nav neko dzirdējuši par bērnu -cilvēka attīstībai nepieciešamās pirkstiņu darbināšanas smalkās motorikas nepieciešamību un nozīmi arī intelektuālajā attīstībā. Visas rakstā minētās aizmirstās nodarbes cilvēki apguva iegūstot piemēram arvien attīstītākas rokas un pirkstu kustības - manuprāt pirksta bakstīšana planšetdatora ekrānā ir pretējs process līdzšinējai plaukstas attīstībai. Personīgi esmu strādājusi ar datoriem kopš 1994 - mana galvenā problēma ir- kā padarīt darbu nesaasinot t.s. peles jeb tenisista -rokas simptomus. Sms cenšos rakstīt cik vien reti iespējams - manām plaukstām un pirkstiem tās kustības ļoti nepatīk. Te varētu rakstīt palagus par to, cik mums kaitīgas var būt tehnoloģijas. Bet nu šoreiz tikai vēl viena piebilde - mani bērni mācījās zviedru skolā, kur katram bija savs klēpjdators. Viena no skolotāju galvenajām rūpēm bija - panākt, lai bērni strādā nevis čato, sērfo internetā utml. Tas nemaz nav tik vienkārši klasē, kur ir vairāk kā 20 palaidņu.
  • 7
  • 0
Ieva
I
Žurnālistiem literāro valodu lietot nevajag? Un runāšana "pa roku galam" samazina domāšanas spēju tikai privātuzņēmumu darbiniekiem?
nu nez vai viss ir tik rožaini kā s
n
plusus tu pārspilejot izstāstiji (daunis nekļūs par einšteinu tikai tāpec vien ka viņam planšešdatoru iedeva), atgriezisimies pie reālās dzīves. prastu portativi skolotājiem solija un gādā jau gadiem ilgi, kā nav tā nav, tagad pēkšņi nauda atradisies lai katram nopirktu pa planšešniekam? lielā daļā skolu vel pat katrā klasē prasts dators nav pieejams! interneta pieslēgums laukos?!!! man ievilkšana izmaksāja stabiņu, un mēnešmaksa ir 30 ls mēnesī. cik laucinieku var atļauties sev internetu? to caur mobilo pa piecīti? tur lapa atveras 10 minūtes, jo laukos nav 3 vai 4 G pārklājuma. tur nevelk pat vecais gprs, tikai tik cik laiž cauri telefona bals līnija. tātad lauku bērni automātiski ierindojas neapmācitos melnstrādniekos labākajā gadijumā. nākamais- bērns ar planšetnieku somā, uz ielas viens. kādas ir viņa izredzes nonākt galapunktā ar visu datoru? domāju ka diezgan niecigas, aplaupīs uz pirmā stūra. nākamais- skolotāji jau ar neprot ar to dzelzi rīkoties. mums skolā uz 50 skolotājiem vismaz 5 zinu kas e klasi nevar paši apkalpot, viņiem to skolnieki dara, un tad pēkšņi digitālie materiāli:) nejoko, viņu stundās tie netiks izmantoti. un tā vel uz 5 lpp vismaz var turpināt. bet cilvēkam kurš neiedziļinās kā tas izskatisies dabā, reālā dzīvē, tādam jau idejas mētāt vienkārši:)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē