Neskatoties uz to, ka iepirkšanās H&M veikalos ārzemēs latviešu tūristam ir gandrīz obligāts pasākums, modes žurnāliste un pazinēja Dace Vaivara uzskata, ka nevajadzētu pārspīlēt H&M nozīmīgumu Latvijā. "Neko daudz pircēju paradumos tas nemainīs, vienīgi varbūt radīs lielāku konkurenci citiem savas nišas ražotājiem, piemēram, Zara, Mango, Promod, u.c. "Vietējiem dizaineriem, kā iepriekš izskanējis, gan par zviedru milža kā konkurenta ienākšanu Latvijā nebūtu jāuztraucas. Tam piekrīt arī modes dizainere Elita Patmalniece: "Tas jau skan smieklīgi. Dizaineri ir pavisam no citas operas. Būtu mums masveida ražošana, kā, piemēram, igauņiem Monton, tad varētu domāt par konkurenci. Bet mums nav. Īstenībā ir forši, es priecājos, ka H&M beidzot ienāk Latvijā. Tāda mode normāliem cilvēkiem. Dažreiz gadās, ka kvalitāte nav baigi izcilā, bet šāda mode jau principā domāta vienai sezonai."
1947. gadā radītais zīmols, kura vadītājs šobrīd ir dibinātāja Ērlinga Pēšona mazdēls Karls Jūhans Pēšons, 2011. gadā nopelnīja vairāk nekā miljardu latu; H&M ir 2500 veikalu 45 valstīs un aptuveni 94 000 darbinieku, bet starp klientiem arī Zviedrijas kroņprincese Viktorija. Kā viens no masu modes zīmola biznesa panākumu iemesliem tiek minēta uzņēmuma sadarbība ar izciliem dizaineriem un slavenībām. Sestdienai Stokholmā bija izdevība tikties ar zīmola menedžmentu un radošajām smadzenēm, tajā skaitā leģendāro Margarētu van den Bošu, bijušo galveno dizaineri, tagad kreatīvo padomnieci, kuras rokās atrodas sadarbība ar slavenībām un pazīstamiem dizaineriem vai modes namiem . Pirmais "kopprojekts" H&M sākās ar Karlu Lāgerfeldu 2004. gadā, bet nu jau saraksts ir garš: Viktor&Rolf, Stella Makartnija, Sonja Raikela, Roberto Kavalli, Lanvin, Versace u. c. Un Madonna, protams. Lai izveidotu Madonnas kolekciju, Margarētai tika ļauts ielūkoties popa karalienes privātajā drēbju skapī. "Viņas garderobe mani mazliet pārsteidza. Izrādās, viņai patīk klasiskas lietas, tajā skaitā pieguļoši, smalki bikškostīmi, trenči un melnā krāsa." Madonna nevēlējusies apģērbu bez piedurknēm, savukārt, tā kā viņai ļoti patīk izcelt savu ķermeni, kolekcijā nebija nekādi brīvi krītošu, vaļīgu modeļu, īsāk sakot – nekādu oversized. Ar perfekcionisti Madonnu sadarbība ievilkusies ilgāk nekā parasti, jo popdīva vairākkārt izdarījusi izmaiņas.
Vairāk par zīmolu un modes aizkulisēm, kā arī jaunāko sadarbību ar Annu Dello Russo, kas modes pazinējiem liek sajūsmā spiegt, lasiet 14. septembra žurnālā Sestdiena!