Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +16 °C
Skaidrs
Trešdiena, 25. septembris
Rauls, Rodrigo

Bergs: Akcīzes celšana autogāzei pamatīgi "sitīs" pa uzņēmēju makiem

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Kājas nost no gāzes!
K
It kā nemanot, it kā pa jokam sanāca slavenā Valdošā Koalīcija un izlēma kā piepildīt 2014.gada budžetu. Viss notika kā parasti; Koalīcija ņēma un nolēma, un nevienam nekas nav jāskaidro. To, ja vēlās, lai dara partijas. Bet partijas tik noplāta rokas - ko nu mēs, mēs jau neko, tā izlēma Koalīcija. Labs izgudrojums ir tā Koalīcija, nez kāpēc Satversmē šis "veidojums" nemaz nav pieminēts. Vēlētāji naivi vēlēja par savām partijām, bet beigu galā visa varas būšana nonāca Koalīcijas rokās un kājās. Faktiski atkal esam nonākuši pie reiz jau izbaudītās vienpartiju diktatūras, ar visu no tā izrietošām sekām. Tā darbojās daudzpartiju sistēmas aizsegā. Tas ir tik asprātīgi un ērti. Tā kā Koalīcija, naudu 2014. gada budžetam ir savākusi, nu var dot gāzi grīdā un rullēt tālāk izbaudīt varu. Un pa ceļam sacerēt kādu - veiksmes stāstu. Kā jau parasti. Vilks paēdis - kaza beigta! Finanšu ministram Vilka kungam tie nodokļu maksātāji ir kā brāļi, kas atrisina visas rūpes. Galvenā problēma ir savākt no viņiem naudu tā, lai pietiktu Koalīcijai un lai tie maksātāji paliktu dzīvi. Tomēr, kā redzam, tas nav tik vienkārši. Arvien vairāk un vairāk tie nodokļu maksātāji maksā nodokļus citās valstīs, te palikuši vien 505 000 nodokļu maksātāju, kam jāuztur 285 300 budžetnieku, 582600 pensionāru un 130 000 bezdarbnieku... Bet Vilka kungs ir gudrs kungs, un viņš atrod ģeniālu risinājumu; Tas ir - "...par cik samazinās nodokļu maksātāji, par tik palielinām nodokļus!" Tas nozīmē - "Vilks paēdis - kaza dzīva!" Viss jau būtu labi, ja to varētu turpināt mūžīgi. Bet tā "kaza", tā ņems vēl un nomirs. Ko tad? Ko tad tie vilki ēdīs, ja kazas nebūs? Arī par to maza bēda - katrai dienai sava rūpe. Lai par to domā citi vilki. Tagad galvenais ir piepildīt budžetu. Ja Koalīcija nodokļu politikas mērķis būtu tikai budžeta papildināšana, tad to vēl varētu saprast un pieciest pat, ja par to jāmaksā tik neprātīgi dārga cena. Tomēr, pietiek ieskatīties nedaudz dziļāk un atklāsies pavisam citi, netīri un tumši nodomi, kas tiek īstenoti budžetu papildināšanas aizsegā; Tā maskējoties ar rūpēm par skolotājiem, medmāsām, pensionāriem, bezdarbniekiem u.t.t., īstenojot dažādas nodokļu un atbalsta shēmas, jau ir piebeigtas veselas, potenciālo nodokļu maksātājas, nozares... Tas nav kaut kādu sazvērestības teorijas, neliešu un alkatīgu varaskāru plēsoņu darbības rezultāts. Nē, tas ir vienkārši loģisks šīs daudzpartiju patērētāju sabiedrības domāšanas veids, kuru realizē viņu Valdošā Koalīcija, neatkarīgi no kādām partijām tā sastāvētu. Lai to pamatotu paņemšu tikai vienu mazu piemēru no 2014 budžeta papildināšanas priekšlikumu. Vilka "aža" kāja Koalīcija nolēma - "pakāpeniski palielināt nodokli autogāzei, kamēr tas sasniedz tādu pašu kā benzīnam." Ja uz to paskatās tā garāmejot, tas pat var izlikties kā taisnīgs priekšlikums, jo ar ko tie "gāzinieki" ir labāki par "benzīniekiem". Atgādināšu tikai, ka šī naftasgāze ir blakusprodukts no naftas ieguves un tas ir iemesls, kāpēc viņa ir lētāka. Un nenoliedzami tā ir videi nesalīdzināmi draudzīgāka degviela, un tas ir vēl viens iemesls, kāpēc autogāzei jābūt lētākai. Cik dārga ir mūsu ieelpa? Necik. Diemžēl, šobrīd Latvijā autogāzes lietotāju procents ir tik niecīgs, ka par to budžetā ienākošo naudu, labi, ja varēs uzbūvēt pāris kilometra ceļu... Kā redzam, šis nodoklis budžetam praktiski neko dižu nedod, un ir pilnīgi nesalīdzināms ar tiem zaudējumiem, ko izraisīs tā ieviešana. Tāpēc rodas pamatots jautājums - kā sauc to, kas par katru cenu grib šo nodokli, neskatoties uz tiem argumentiem, kas līdz šim pamatoja nodokļu likmes atšķirības. Un tad mēs uzzināsim, kāds ir tā patiesais iemesls. Bet jau tagad skaidrs ir viens - tas nebūs budžeta jautājums, bet gan tīri politisks. Pareizāk teikt - netīri politisks. Jau gadiem mēs vērojam tās automašīnu straumes, kas darbdienas rītos nervozā straumē plūst uz Rīgu un vakarā atpakaļ. Mēs zinām, ka tie nav izklaides braucieni uz Rīgas svētkiem. Tas lielākai daļai ir izmisuma un izdzīvošanas brauciens! Jo viņu dzīves vietās vienkārši nav nekāda darba. Nekāda darba. Un Rīgā normālu dzīvokļu īre maksā nenormāli dārgi. Tie vēl nav aizbraukuši uz ārzemēm, lai par minimālo algu tur strādātu vienalga par ko, tik tāpēc, ka tā ir daudz lielāka par šeit iespējamo maksimālo algu. Kamēr Koalīcija stāsta savus Veiksmes stāstus, te lielais vairums savelk savu jostu arvien ciešāk, lai tikai izvilktu līdz tai algai. Bez šaubām, šie braucieni uz darbu kopumā izmaksā ļoti dārgi, bet ko darīt. Viens no risinājumiem ir aprīkot savus auto ar dārgajām gāzes iekārtām, jo parēķinot sanāk, ka ar laiku tas ikdienas darba braucējiem atmaksāsies. Tie, kas savos auto ierīkoja šīs gāzes iekārtas, to nedarīja aiz neko darīt. Un tikai retam par iemeslu kalpoja rūpe par vides kvalitāti. Pamatā tas bija tas pats izdzīvošanas jautājums. Izdzīvošana tepat Latvijā. Nepamest savu tēva zemi, savu dzīves vietu laukos. Tā bija arī cerība, ka te reiz mainīsies. Un mainījās arī; koalīcija nolēma, ka tie tur, kas braukā ar to gāzi, dzīvo pārāk zaļi, tāpēc jāatņem viņiem tas prieks, lai brauc ar benzīnu. Kā visi normālie. Kā visi - biezie... Bez šaubām, ne tikai Vilkam, bet pat zirgam ir skaidrs, ka pielīdzinot autogāzes izmaksas benzīnam, praktiski nozīmē autogāzes iznīdēšanu. Tātad tāds bija viņu slēptais mērķis. Vienkārši un ciniski. Viņiem nemaz tā "'āžu kāja" nav jāslēpj. Viņiem nav par ko uztraukties. Viņiem ir visa vara un visa nauda, tātad viss kārtībā. Tiešām, kas notiks, ja visi sāks pāriet uz lēto gāzes degvielu? Nabagie kļūs bagātāki? Naftinieki iznīks kā šķira? Nu nē! Tad kāpēc tas bija jādara? Es neticu teorijai par ļaunajiem deputātiem un alkatīgajām partijām, kuriem tikai prātā tikai viena doma - kā padarīt tautai dzīvi neciešamāku, lai viņi lasās uz ārzemēm... Tomēr nevar nenovērtēt to neierobežoto varu, kas ir, piem., naftinieku Koalīcijai un viņu bažas par to, ka par cik palielināsies lēto gāzes braucēju skaits, par tik attiecīgi samazināsies dārgo benzīna pircēju skaits. Naftiniekiem pēc definīcijas riebjas visādi alternatīvās un lētās degvielas praktizētāji. Un to var saprast, jo tas traucē viņiem kļūt vēl bagātākiem, tāpēc šo taupīgo centieni jāiznīdē jau pašā saknē. Bet nelaime ir tā, ka bagātie tik tad var kļūt bagātāki, ja kāds kļūst attiecīgi nabadzīgāks, jo nevar tā vienkārši piedrukāt naudu, lai pietiek visiem. Tāpēc Naftinieku Koalīcija dodas svinīgā gājienā pie Dombrovska Koalīcijas... Un viss tiek nokārtots - svētā budžeta vārdā! Mārtiņu par finanšu vilku! Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns aprēķinājis valsts budžeta ieņēmumu pieaugumu, ja visi tie autovadītāji, kas izmanto autogāzi, pārietu uz degvielas izmantošanu. Lūk, kur tas suns aprakts - degvielas tirgotāju priekšnieks budžetu piepildītāju vietā jau visu sarēķinājis! Varbūt attapīgais Mārtiņš varētu arī parēķināt par cik simtiem miljoniem valsts būtu bagātāka, ja arī pienam uzliksim tādu krietnāku nodoklīti... Bet piens viņu pagaidām neinteresē, ja viņš vadītu pienu tirgotāju asociāciju - tad gan. Bet viņš pagaidām ir tikai tāds naftinieku kalpotājs. Lai gan viņš pārdod 94,4% no visas degvielas, tomēr tie atlikušie - 5,6%, kas ir autogāzei, viņam kož rādītāja pirkstā. Skaidrs, ka autogāzes lietotāji darīs visu iespējamo un tik vienkārši neizmetīs miskastē savas gāzes iekārtas. Viņi vienkārši, padārdzinātās autogāzes vietā, iepirks parastos mājsaimniecību gāzes balonus. Ir tāds populārs krievu sakāmvārds - "goļ na vidumke hitra..." Un atkal tie paredzētie cipari nerīmēsies. Jo viņi vairs nepirks to gāzi nodokļu kontrolētās gāzes uzpildes stacijās. Nu nepirks. Nekas, ja kas uzies gaisā... Bet tad Vilka kungs var sadusmoties, jo viņam nepatīk, ka to tur par muļķi un viņš arī to balonu gāzi attiecīgi padārdzinās. Budžeta vārdā - skolotājiem, mediķiem, pensionāriem... u.t.t., kas viņam to var liegt. Kā valsts, kurai nav naftas, tik ciniskā veidā var atļauties piespiest savus iedzīvotājus lētākas degvielas vietā pirkt dārgāko? Tāda veidā aizpludinot naudu citu valstu naftinieku kabatās, un trūcīgāko sabiedrības daļu padarīt par nabagiem. Šī valsts, kā redzams to var. Arvīds Ulme
Bambaks
B
Jebkurš nodoklis sit pa makiem, pie tam nevis pa uzņēmēju makiem, bet gala patērētāja makiem! Autogāze principā ir sūds, bet to cilvēki ir spiesti izvēlēties savas nabadzības dēļ- tas ir viens no veidiem, kā savilkt galus. Bet ko darīt, ja valdībā sēž grūtgalvīši, kuri tik vien prot kā palielināt nodokļus? Ja nebūs gāzes nodokļa, būs akcīzes nodoklis velosipēdu kamerām, bārdas nodoklis vai locekļa nodoklis vīriešiem. Valdība savā trulajā un negausīgajā rijībā paņems tik, cik gribēs, un gan jau iegansts atradīsies. Par to autogāzi- nodokļa negatīvais aspekts ie tāds, ka nodokli galu galā palielinās arī sadzīves gāzei, jo cilvēki pielagos tās uzpildi automašīnām. Būs nelaimes gadījumi, un tad valdība ar ieganstu, ka nelaimes gadījumu samazināšanas nolūkos palielina nodokli arī sadzīves (propāns- butāns) gāzei. Latvieši ir pacietīgi, un jebkuru valdības ņirgāšanos pacieš klusējot. Ta nu tas ir!
ĶEATR---GAS,GAS,GAZELEEEEEE
Ķ
vajaga uztaisīt akciju un tirgot mašīnas ar gāzi par akcijas cenu un uz katra stūra sabūvēt un atjaunot gāzes uzpildes iespējas ----un pēc tam īstu latviešu stilā uzlikt nodokli,,vAJAG,VAJAG,KĀ VAJAG
U.U.
U
Iesakām saitu http://infoagentura.wordpress.com tiem, kuri vēlas uzzināt patiesību par notikumiem pasaulē un par to, kas īstenībā notiek pie mums. Lasiet paši, informējiet pārējos! Teksti lieliski ilustrēti. Piemēram, pašlaik var apskatīt mūsu vērtīgāko cilvēku grandiozu fotogaleriju! Neaizmirstama aina!
pedālis
p
Kāpēc man pērkot benzīnu ir jāmaksā lielāka akcīze? Rīkosim parakstu vākšanu, lai nav jāmaksā vispār nekādi nodokļi. Gan jau vēl vairāk muļķu pieteiksies.
blondine
b
Man neviens kā tupajai pilsonei nav tā arī izskaidrojis, kāpēc gāzei ir tik mazs akcīzes nodoklis. Ja esam par zaļu politiku, tad tā arī to pasakām, un darām visu, lai to veicinātu (ne tikai saistībā ar gāzi). Bet pagaidām mazais nodoklis izskaidrojams vien ar to, ka kāds kādu ir nolobējis vai kā citādi finansiāli stimulējis.
.
.
Jā, ir cilvēki, kuri prot sacelt vētru ūdens glāzē.
ddd
d
šim fruktam ir vieta pie Naglas, pie Viņķeles ... tikpat šizofrēnisks! diev god vārds ... argumenti kā bērnudārzam smilškastē
khe!
k
Biezie satraukušies!
Tu
T
Jefiņ atgriezies skolā un noskaidro kā finansējas valsts vajadzības.
Skats no malas
S
Nu pagaidām redzams, ka perspektīvā jāmaina ģeniālo vadītāju kabinetu durvis(visas), io noēdušies ir tā, ka dažs labs jau vairs netiek savā darba krēslā un drīz netiks arī ārā no gultas (kaut ātrāk tas notiktu, dievs uzklausi lūdzējus).Tādu tad nu mēs redzam to VALSTS vajadzību finansējumu nākotnē.
  • 2
  • 1
Brunis
B
Izmantojot benzīnu un dīzeli, rodas simtiem reižu lielāks gaisa piesārņojums salīdzinot ar gāzi. Tad jau vajadzētu atbalstīt dabai draudzīgākus degvielas veidus, ja tik ļoti trūkst naudas, lai liek virsū akcīzi benzīnam un dīzelim !
adidas
a
Kaapeec "jaauzseezhaas" uz vitaali svariigiem produktiem ,gan ekonomikai,gan cilveekiem ?!? Visu laiku ir par maz un par maz-kaa tukshaa maisaa ..Re'ku,nemaz neesam pat tuvu akciizes lielumam cigareteem un alkoholam,kaads ir citaas eiropas valstiis...lai apliek tos !!!
vienkārša atbilde
v
Tāpēc, ka strādāt jau nemāk, māk tikai grābt un grābt ko paliek aizvien mazāk, bet vēl nav sazagts iedomātais.
  • 3
  • 2
Senais
S
Jā, vienai daļai uzņēmēju būs mazāki ienākumi, bet cita varēs atviegloti nopūsties, jo mazināsies izputēšanas draudi.
Vārds
V
Kā šis pasākums var paglābt daļu uzņēmēju no izputēšanas, ja pat nespēj paglābt varu sagrābušos mēslus no pārrīšanās ?
  • 3
  • 2
Vārds
V
Jebkurš maksājams nodoklis sit pa maku un ne tikai uzņēmējiem.
  • 5
  • 2

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Drošība – aktualitāte Eiropā

Aizvadītajā nedēļā Strasbūrā noritēja Eiropas Parlamenta (EP) pirmā šī rudens sesija, un līdz ar to darbu ar pilnu jaudu ir sācis jūnijā ievēlētais EP sastāvs.

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē