Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā 0 °C
Apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Karogs jums rokās, ministra kungs!

Aizvadītā piektdiena ar pretrunīgu slavu apveltītajam advokātam Jānim Dzanuškānam bija tāda, par ko The Rolling Stones savulaik dziedāja "Tu ne vienmēr vari dabūt visu, ko gribi." No vienas puses, viņa klientam Rīgas satiksmes (RS) korupcijas lietā Škoda Transportation komercdirektoram Vladislavam Kozakam nācās palikt apcietinājumā, savukārt RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens un uzņēmuma Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins, iemaksājuši attiecīgi 200 un 100 tūkstošu eiro drošības naudu, pameta cietumu. No otras puses, advokāta Dzanuškāna klientam Škoda Vagonka A.S., kas ir tā paša Škoda Transportation Group sastāvdaļa, izdevās panākt sev labvēlīgu lēmumu, kas ar Satiksmes ministrijas (SM) pārraudzīto Valsts akciju sabiedrību Pasažieru vilciens ļaus slēgt 241,888 miljonu eiro līgumu par jaunu elektrovilcienu piegādi.

Iepriekš novembrī uzvara tika piešķirta spāņu Talgo, kas piedāvāja jaunos vilcienus piegādāt būtiski lētāk – par 225,303 miljoniem eiro. Tieši Jānis Dzanuškāns, kā to ikviens var izlasīt Finanšu ministrijas padotībā esošā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā atrodamajos protokolos par Škodas sūdzību izskatīšanu decembra mēnesī, pārstāvēja šo kompāniju. Varam tikai just līdzi advokāta noslodzei, jo decembris nebija viegls – tas sakrita ar kratīšanām un aizturēšanām Rīgas satiksmē saistībā, iespējams, ar sadārdzinātiem un pašmāju starpnieku lobētiem iepirkumiem.

Dzanuškāns, Škoda – domājams, tuvākajā laikā mēs uzzināsim vēl citus "sapņu komandas" dalībniekus, kuri virināja IUB durvis.

Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis preses konferencē, paziņojot par lēmumu atcelt iepriekš izraudzīto vilcienu konkursa rezultātu un slēgt līgumu ar Škodu, izskatījās kā ķīlnieku krīzē nonācis. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) jau 28. janvārī, iespējams, pēc kādā pasaules valstī par labākajiem uzskatītiem pārvaldības standartiem paziņoja: ja Pasažieru vilciens nepārskatīs iepirkuma rezultātus pēc IUB norādēm, tas nozīmē, "ka mēs slēdzam Pasažieru vilcienu un rīkojam konkursu vispār uz jaunu operatoru". Nav pat nepieciešams minēt piebildi "citiem vārdiem", šeit nav nepieciešama pārfrāzēšana, lai izlasītu, ka Pasažieru vilciena amatpersonām bija tikai viena iespēja – iet mājās uzreiz vai parakstīt dārgāku līgumu ar Škodu, kuras viens no menedžeriem par iepirkumu kārtošanu Latvijā tobrīd jau sēdēja izolatorā.

Satiksmes ministrs Linkaits vārdos ir pacēlis tik augstu latiņu iepirkumu caurskatāmības un korupcijas izskaušanā, ka droši varam prognozēt – viņš kārtības ieviešanu SM kapitālsabiedrībās neatstās KNAB ziņā.

Top komentāri

Un tev - GRĪDLUPATA,
U
kas tava miesīgā radiniece, un ar ko tev pašas miesīgos mēslus ko saslaucīt, Lupatas kundze!
MM
M
Spāņu Talgo izmantošana un uzturēšana ir dārgāka nekā Škodai !! Kāpēc tas nav uzrakstīts?? Selektīva pieeja informācijai, Agnese!
zvirbulēns
z
Divdomīgi uzrakstījies, tā i nesaprotam kas ar to ministru Linkaiti, pats korupcijas centrā vai KNAB karoga nesējs? Katrā ziņā te ir par ko padomāt, Agnesei žetons!
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē