Pat ne tā. Šī pseidoproblēma ir tikusi prioritizēta pār citām iepriekš nosauktajām un pat vēl neminētajām problēmām. Viss valdības koalīcijas paplašināšanas jautājums, no kura jūnijā vēl bija atkarīgs ne vairāk, ne mazāk, bet "valsts ekonomiskais izrāviens", pēkšņi kļuvis par partiju eksaminēšanu jautājumā par gatavību atbalstīt Stambulas konvencijas ratificēšanu.
Kas mūs sagaida tuvākajā mēnesī? Apvienotā saraksta izredzes noturēties valdībā būs lielā mērā atkarīgas – nē, ne no tā ministru profesionalitātes un piedāvājuma izvērtējuma, ne no partijas pašpasludināto, caur miljonāra Ulda Pīlēna biedrību piesaistīto profesionāļu spējas piedāvāt kādas novatoriskas idejas Latvijas ekonomikas izejai no stagnācijas.
Izrādās, koalīcijas un līdz ar to valdības sastāvs un kvalitāte būs atkarīga no tā, vai raibu raibais Apvienotā saraksta sastāvs spēs, pirmkārt, iekšēji vienoties, ka atbalstīs pretrunīgo Stambulas konvenciju. Citiem vārdiem, vai daži Rīgas amatos esošie spēs pārliecināt konservatīvākos biedrus reģionos, ka šī krupja norīšana visiem politiski nesīs tādas dividendes, ka elektorāts, kas Latvijā tomēr vairākumā ir tieši konservatīvi noskaņots, nākamajās Saeimas vēlēšanās to būs piemirsis.
Otrkārt, Apvienotā saraksta izredzes būs atkarīgas no tā, vai Jaunās Vienotības piesaistītie konstitucionālo tiesību eksperti piekritīs šī politiskā spēka piedāvātajām atrunām pie konvencijas, kas, visticamāk, būs vienpusējas interpretatīvās deklarācijas formā. Juridiska matu skaldīšana ir viens no latviešu iecienītākajiem sporta veidiem. Atcerēsimies 15 gadus seno pagātni, kad teju katrs otrais latvietis kļuva par konstitucionālo tiesību ekspertu, kad bija jāformulē atruna par valstiskuma nepārtrauktību un Abreni, beidzot noslēdzot robežlīgumu ar Krieviju.
Tad nu gatavošanos apkures sezonai un lielveikalu augšupejošo cenu vērošanu šosezon varēsim iemainīt pret dilemmu, vai Stambulas konvencijas pa sētas durvīm iemānītais "sociālais dzimums" ar vienpusēju interpretatīvo deklarāciju ir noturams konservatīvākiem prātiem tradicionāli pieņemamo divu dzimumu – vīrieša un sievietes – rāmī.