Šovasar taksometru biznesam milzīga vērība pievērsta saistībā ar taksometru pakalpojumiem starptautiskajā lidostā Rīga un norādīts pat uz apdraudējumu valsts tēlam. Satiksmes ministrija (SM) vēstulē, kas adresēta Iekšlietu ministrijai un Ekonomikas ministrijai, atzīst: "No 2017. gada 6. septembra līdz 2018. gada 29. jūnijam lidosta Rīga saņēmusi 27 pretenzijas par taksometru pakalpojumiem."
Turklāt, visticamāk, ne jau visi sašutušie taksometru klienti vērsušies lidostā ar sūdzību.
Taču jāņem arī vērā tas, ko mikroblogošanas vietnē Twitter visai pamatoti norādīja transporta jomas eksperts Tālis Linkaits, ka lidosta viena nevar atrisināt problēmas taksometru nozarē, jo problēmas "attiecas arī uz dzelzceļu, ostām u. c.".
Latvijā notiekošo debašu iespaidā nesen pētoši vērtēju taksometru piedāvājumu Tallinas pasažieru ostā. Iespējams, man vienkārši paveicās, un, lai apgalvotu, ka frāze "Igaunijā viss ir labāk nekā Latvijā" ietver arī taksometru biznesu, vajadzētu pamatīgāku pētījumu, bet vismaz šīs vasaras pieredze radīja ļoti pozitīvu iespaidu par taksometriem Tallinas ostā – tarifi bija definēti saprotami un kvalitāte bija Eiropas Savienības dalībvalsts galvaspilsētai atbilstoša.
Normatīvā regulējuma līmenī viss izskatās ideāli arī Latvijā. SM atgādina par Ministru kabineta noteikumiem Nr. 148, kas paredz: "Maksimālajiem tarifiem jābūt norādītiem taksometra ārpusē; tarifiem, braukšanas laikam un attālumam jābūt norādītiem čekā; braukšanas maksas aprēķinam taksometriem jālieto skaitītājs." Turklāt – "pasažierim ir tiesības nolīgt taksometru stāvvietā, izvēloties jebkuru taksometru neatkarīgi no to rindas kārtības".
Laikam gan šie noteikumi jāizdrukā, jānēsā līdzi un jānolasa taksometra vadītājam gadījumā, ja kāds noteikumu punkts netiek ievērots. Taču ārvalstu tūristiem, kuri Latvijā ieradušies pirmo reizi dzīvē, aizstāvēt savas tiesības gan var nebūt tik vienkārši.
ja_svokzala