Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris
Izturēt mazumtirdzniecībā valdošo aso konkurenci nav viegli

Tirgus skaļo saukļu gūstā

Rīgā, Daugavas kreisajā krastā, Pārdaugavas daļā, kas lepojas ar senu vēsturi un nesen notikušām dinamiskām pārmaiņām, esošais Āgenskalna tirgus šoziem kļuvis labi zināms arī tiem cilvēkiem, kuru ikdienas gaitas neved pat ne uz tā pusi. Par diskusijām, kas saistītas ar šī tirgus raibo pagātni, bēdīgo tagadni un neskaidro nākotni jau rakstīts laikrakstā Diena un žurnālā Sestdiena, taču amatpersonu izteikumi, kā arī tirgus fanu apgalvojumi nerada iespaidu, ka būtu precīzs biznesa plāns tam, kādu labumu šis tirgus varētu dot rīdziniekiem, Rīgas viesiem un mūsu galvaspilsētai kopumā. ​

Patlaban mēs nenoliedzami dzīvojam lielveikalu laikmetā. Turklāt aizvien populārāka kļūst iepirkšanās internetā. Daudziem tirgiem izturēt mazumtirdzniecībā valdošo aso konkurenci nav viegli. Protams, dažādos lielveikalos atmosfēra būtiski atšķiras, un ir gan tādi veikali, kurus pircēji apmeklē labprāt, gan tādi, uz kuriem daudzi dodas tikai tad, ja nav citu variantu, gan arī tādi veikali, kuriem, reiz apmeklētiem, turpmāk gribas iet apkārt ar lielu līkumu. Taču tas pats attiecas uz tirgiem. 

Iepriekšminētajam Āgenskalna tirgum būs labas izredzes piesaistīt apmeklētājus, ja tur pircēji varēs iegādāties tādus Latvijas produktus, kas priecēs ar labu kvalitāti un saprātīgām cenām, ja tur strādās laipni pārdevēji un ja vide būs atbilstoša XXI gadsimtam (piemēram, varēs norēķināties ar maksājumu kartēm). Taču Latvijā tirgos, un te nav runa par Āgenskalna tirgu, gadījies redzēt arī bēdīgāku ainu – žurkas jūtas kā mājās, preču kvalitāte ir apšaubāma, lūgums iedot maksājumu apliecinošu dokumentu, kas līdzinātos kases čekam, pārdevējus izbiedē, un centieni sazināties valsts valodā izbiedē vēl vairāk, turklāt rodas bažas par kabatzagļu radītiem draudiem… Saprotams, ka tirgum, kurā valda tik bēdīga situācija, asās konkurences apstākļos nebūs drošas nākotnes. 

Vairāku citu pilsētu pieredze jau apliecina, ka tirgus var kļūt par populāru tūrisma objektu, bet pats no sevis tas nenotiek – tirgus jāveido tūristiem draudzīgs, nevis viesus aizbiedējošs. Iedvesmojoši piemēri ir Hales tirgus atdzimšana Viļņā un Helsinku vēsturiskā tirgus atmosfēra, kurā iederas mājīgas kafejnīcas un pārtikas tirgotavas. Tirgi – populāri tūrisma objekti – atrodami vēl daudzās citās pilsētās. Arī tepat Rīgā, Pārdaugavā, ir iedvesmojošs piemērs – tirgus Kalnciema kvartālā, kuru kopumā var vērtēt dažādi, bet savu tūrisma objekta lomu tas īsteno ļoti mērķtiecīgi.

Jautājums vien, vai tiem, kuri lauž šķēpus par Āgenskalna tirgu, tiešām svarīgāki par skaļiem saukļiem ir reāli biznesa plāni?

Top komentāri

Kas tas ir OIK ?
K
Ko?
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Labējā spārna kandidāts

Partija Gruzijas sapnis šonedēļ nosauca sava kandidāta uz nākamā šīs valsts prezidenta amatu vārdu – uz šo posteni tiks virzīts tuvas Gruzijas sapņa sabiedrotās, nelielas, par labēji radikālu bieži d...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē