Laika ziņas
Šodien
Apmācies

LAMB

LAMB par fotoradariem: Gribēja kā labāk, sanāca kā vienmēr

Latvijas satiksmes drošības telpā ir uzsprāgusi verbālā bumba, jo Iekšlietu ministrijas valsts sekretāra vietnieks paziņoja, ka no stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā sākotnēji plānots, līdz ar to esošo fotoradaru turpmāka darbība un jaunu fotoradaru iegāde esot zem jautājuma zīmes. Iespējams, ka augstā amatpersona gribēja kā labāk, pievērst uzmanību līdzekļu trūkumam, tomēr sanāca kā vienmēr. Varētu pat teikt, ka sacītais izraisīja bažas, kāda tad īsti ir izpratne par satiksmes drošību un tās nozīmi mūsu valstī atsevišķu institūciju varas gaiteņos?

LAMB: OCTA kompensācijā jāiekļauj sadursme ar meža zvēru

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) jau ilgstoši uzrunā atbildīgās institūcijas, ministrijas un Saeimu, aicinot veikt izmaiņas OCTA likumā, lai pēc automašīnas sadursmes ar meža zvēru autovadītājs un pasažieri saņemtu kompensāciju.

LAMB: Vai iespējams pilnībā novērst bojāeju uz ceļiem? Jā!

15. jūnijā Hāgā vadošo Eiropas mobilitātes institūciju līderi parakstīja vienošanos sniegt visu iespējamo ieguldījumu satiksmes drošībā, lai līdz 2050. gadam pilnībā novērstu bojāeju uz Eiropas ceļiem (zero traffic fatalities by 2050) . Parakstītāju vidū bija Starptautiskās Automobiļu federācijas 1. reģiona, kas pārstāv Eiropas, Tuvo austrumu un Āfrikas autoklubus (FIA Region 1), Eiropas Autoražotāju asociācijas, Eiropas Auto piegādātāju asociācijas un vairāku citu vadošu Eiropas mobilitātes institūciju līderi.

LAMB par fotoradariem: Satiksmes drošību vai peļņu budžetam?!

Satiksmes drošībā Latvijā tiek ieguldīti gan nodokļu maksātāju, gan valsts uzņēmumu, gan privāto organizāciju, gan arī autovadītāju personiskie līdzekļi, jo 2% no kopējiem OCTA maksājumiem nonāk īpašā satiksmes drošības fondā, lai īstenotu dažādas programmas. Finansējumu saņem policija, medicīnas darbinieki, ceļu būvnieki, izglītības sistēma un citas jomas, kas tieši vai pastarpināti rūpējas par drošību uz Latvijas ceļiem.

LAMB: Kad nelaime atnāk brēkdama

Par nelaimi, kas atnākusi klusu, bez brīdinājuma, līdz šim bieži vien varēja saukt regresa prasību par naudas piedziņu, kuru negaidot saņem kāds kopumā godprātīgs autovadītājs, kas bijis vainīgs nelielā satiksmes negadījumā, bet nezināšanas vai aizmāršības dēļ desmit dienu laikā pēc negadījuma nav iesniedzis apdrošinātājam saskaņoto paziņojumu (SP).

LAMB: Tolerance kā nākotnes satiksmes dvēsele

"Latvijā no 2012. līdz pat aizvadītajam gadam ir pieaudzis satiksmes negadījumu skaits, kuros ir iesaistīti riteņbraucēji. Ja pirms pieciem gadiem tādi bija 413, tad aizvadītajā gadā jau 584, " norāda Autokluba LAMB prezidents Juris Zvirbulis, aicinot satiksmes dalībniekus pievērst uzmanību pieklājībai un loģiskajai domāšanai uz ceļa, ko ne vienmēr ir iespējams aprakstīt noteikumu punktos un pantos.

Kad Latvijā pienāks "melnās statistikas" gals?

Vai ir iespējams panākt, ka ceļu satiksmes negadījumos vairs nav bojāgājušo? Zviedrijā ne tikai ir pārliecināti, ka tas ir iespējams, bet ir jau noteikts konkrēts laiks – 2050.gads, kad pienāks melnās statistikas gals. Lai mērķi sasniegtu, zviedri jau kopš 1994.gada īsteno īpašu satiksmes drošības programmu Vision Zero (VZ) (par šo programmu jau rakstījis arī laikraksts Diena), kuru, demonstrējot teicamu sadarbības piemēru, uzsāka Zviedrijas valdība un auto industrijas pārstāvji. Trīs gadus vēlāk Zviedrijas parlaments pieņēma Satiksmes drošības likumu un VZ tika nostiprināta likumdošanā.

LAMB: Fotoradaru soda nauda jāiegulda mūsu nākotnē!

Autovadītāji par 3,7 miljoniem eiro pagājušajā gadā papildinājuši valsts maciņu, skrienot garām fotoradariem. Šobrīd ir jau 40 stacionārie ātruma mērītāji, un turpmāk būs vēl 60, tātad varam paredzēt vēl lielāku soda naudu apjomu. Varbūt pašiem knašākajiem maksātājiem varētu ieviest kādas veicināšanas balvas, tomēr, šis joks būtu vietā, ja nauda, kas iekasēta, tiktu ieguldīta, piemēram, drošu gājēju pāreju un veloceliņu izveidē, melno punktu likvidēšanā vai kādā citā satiksmes drošības uzlabošanas projektā.

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide