"Gaidīt no māksliniekiem kaut kādus drosmīgus žestus kritiskos brīžos ir bezjēdzīgi. Tas tā nenotiek," uzskata Jaunā Rīgas teātra mākslinieciskais vadītājs Alvis Hermanis
"Nesaprotu, kā vispār spēšu turpmāk strādāt, zinot, ka mana māte ir tur, kara plosītajā Kijivā," saka ukraiņu operdziedātāja Ludmila Monastirska, kura sestdien, 12. martā, uzstāsies Liepājas Starptautiskā zvaigžņu festivāla noslēgumā.
"Dziesmu svētki ir mūsu identitātes jautājums, tā ir latviešu vienīgā atšķirības zīme no pārējiem. Uzstājoties kopā, piedzīvojam būtisku kopīgu emocionālo sajūtu," atgādina diriģents un pedagogs Andris Veismanis.
Sapratu, ka citronam ir brālis. Māksliniece Ieva Putniņa stāsta par savu personālizstādi Uzmanību, krītoši objekti un par to, kāpēc viņai ir svarīgi sadarboties ar citiem māksliniekiem.
"Ar šo iestudējumu gribu pierādīt, ka man ir arī humora izjūta," – režisore Laura Groza Liepājas teātrī radījusi savu Teātri. Pirmizrāde notiks 18. martā
"Mēs nedrīkstam darīt neko pazemojošu, bet tas nav politkorektums, tā ir cieņpilna un cilvēcīga attieksme," uzsver franču režisori un scenāristi Dāvids un Stefans Foenkinosi, kuri ir uzņēmuši erotisko komēdiju Pieaugušo fantāzijas. No piektdienas, 18. februāra, tā ir skatāma Latvijas kinoteātros
"Vēlos atsaukties aktuālajam, svarīgajam. Vēlos ne tikai izmantot jau sen uzrakstīto, bet runāt par pašlaik būtisko," apgalvo vijolnieks Gidons Krēmers, kurš gatavojas savai un sava orķestra Kremerata Baltica jubilejai
Vissvarīgākais šajā darbā ir cilvēki, kuri piedalās filmā. Franču rakstnieks un režisors Emanuels Karērs stāsta par savu sociālo drāmu Starp divām pasaulēm, kas ir skatāma Rīgas kinoteātros Splendid Palace un KSuns
Aktrise Žiljeta Binoša intervijā KDi atklāj, kāpēc viņai ir bijis tik svarīgi nospēlēt apkopēju franču režisora Emanuela Karēra sociālajā drāmā Starp divām pasaulēm, kas no piektdienas, 4. februāra, ir skatāma Latvijas kinoteātros
Diriģents Imants Resnis, kuram svinīgajā koncertceremonijā 8. martā Latvijas Nacionālajā operā pasniegs Lielo mūzikas balvu par mūža ieguldījumu, sarunā par Latvijai svarīgāko, septiņpadsmit gadiem Liepājas simfoniskā orķestra galvenā diriģenta postenī, jauno diriģentu audzināšanu un nebeidzami ilgo ceļu uz jaunu koncertzāli Rīgā
No nostalģijas uz laikmetīgumu. Organizācijas Kaunas 2022 vadītāja Virģinija Vitkiene intervijā KDi stāsta, ko nozīmē Eiropas kultūras galvaspilsētas statuss un kā to stratēģiski pareizi izmantot
"Atceros daudzas lietas, kas labā nozīmē ir šokējušas, ārkārtīgi fascinējušas un aizrāvušas jau agrā vecumā," – kinozinātnieks Viktors Freibergs izdevis Viktora otro grāmatu. Tajā esejistiska filmu kodu šķetināšana veido mozaīku ar agrīnām bērnības atmiņām
"Izrādi asociatīvi risinām laika tunelī, kas no Šekspīra laika ved uz 1935. gadu un tālāk līdz mūsu dienām," stāsta režisore Kristīna Vuss, kura Latvijas Nacionālajā operā iestudējusi Jāņa Kalniņa operu Hamlets
"Skatuves glezniecības jēga ir tās fiziskums, materialitāte," saka gleznotājs Andris Eglītis, kurš veidojis Jāņa Kalniņa operas Hamlets jauniestudējuma scenogrāfiju
"Tas ir sievietes garīgās ainavas atainojums, tā ir iekšējā revolūcija, ko piedzīvo varone, kura sasniegusi zināmu vecumu un nolemj kardināli mainīt dzīvi," par savu filmu Suzanna Andlere saka ievērojamais franču režisors Benuā Žako. Šī kamerstila drāma ir skatāma Latvijas kinoteātros
"Šī noteikti nav grāmata, ko dot bērnam, kuram nepatīk lasīt un kurš pirmo reizi vēlas kaut ko palasīt," par savu jaunāko grāmatu Laimes bērni saka bērnu rakstniece Luīze Pastore
Kas ir dekolonizācija muzeju kontekstā? Saruna ar muzeja Rīgas birža izstāžu kuratori Kristīni Milleri, kura Latvijas Kultūras akadēmijas doktorantūrā izstrādā pētījumu par Latvijas Nacionālā mākslas muzeja Āzijas mākslas kolekciju un ar to saistītiem reprezentācijas jautājumiem