Par pop-up izstāžu sēriju Dizaina procesi tuvplānā
Projekta Dizaina procesi tuvplānā četras pop-up izstādes, nomainot viena otru, būs skatāmas līdz pat gada beigām. Visas īstenotas inovatīvā formātā, integrējot tās Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja (DMDM) 3. stāva pastāvīgajā ekspozīcijā Dizaina process, kas iepazīstina ar latviešu dizaina vēsturi kopš 20. gadsimta 60. gadiem. Cikla izstāžu koncepts un vizuālais noformējums top, rodot iedvesmu kādā no četriem gadalaikiem – pavasarī, vasarā, rudenī vai ziemā. Noskaņu veidos sezonai raksturīgā krāsu gamma, izceļot latviešu dizaina tradicionāli ciešo saistību ar organiskām formām, dabisku materiālu un faktūru lietojumu. Katrā izstādē tiks parādīti vairāku pazīstamo uzņēmumu veiksmes stāsti, izmantojot rūpīgu paraugu atlasi un audiovizuālus elementus. Īpaši sagatavotie video stāsti atklās ekspozīcijā redzamo zīmolu produktu tapšanas procesu un aizkulises.
Pirmā pop-up izstāde Pavasaris piedāvā ieskatu tādu zīmolu kā Vaidava Ceramics, Mammalampa, Articul (Rīgas Krēslu fabrika), Madara Cosmetics, Mint un Livette’s Wallpaper darbībā. Tās ideja un vizuālā valoda rosinās apmeklētājus domāt par pirmajiem zaļajiem lapu asniem un svaigi uzartas zemes krāsām. Pop-up izstāžu sēriju papildinās izglītības programma, publiskās diskusijas, dizaina hakatons un – pirmoreiz muzeja vēsturē – divu konkursa kārtībā izvēlētu rezidējošo jauno dizaineru speciālie projekti.
Izstādes kuratore Ieva Kalēja