Ridlija Skota un Rasela Krova partnerība nekad nav pievīlusi - viņi, šis Holivudā sen un sekmīgi strādājušais brits un austrāliešu "mežonis", kura karjeras augstākais sasniegums ir loma Skota Gladiatorā. Kopš Gladiatora kāds laiciņš pagājis - desmit gadu -, Skots novecojis, Krovs nomierinājies un zaudējis pievilcību dzeltenās preses acīs, arī žanru mode mainījusies - vērienīgi varoņepi, kuru popularitāti izraisīja Gladiatora panākumi (Karalis Arturs, Troja u. c.) arī zaudējuši aktualitāti. Pamatīgas vēsturiskas drāmas ar vērienīgiem kauju skatiem, milzīgām statistu masām un budžetu vairs nav aktuālākais modes kliedziens.
Turklāt - ak dieviņ! - Ridlija Skota Robins Huds nav trīsdimensiju filma! Kāpēc kādam biznesa bīdītājam nav ienācis prātā, cik efektīgi trijās dimensijās izskatītos asa, lidojoša bulta, kas ieurbtos skatītāja miesā? Acīmredzot tāpēc, ka filmas producenti ir arī Krovs un Skots.
Šī komanda apzināti veidojusi filmu nobriedušiem cilvēkiem bez pašmērķīgām atrakcijām, ja ar to saprotam datorefektus. Neskaitāmo, daudzos desmitos mērāmo Robinu Hudu kontekstā Ridlija Skota darbs izceļas ar pamatīgu, sūru reālismu - tas necenšas romantizēt XII gs. Anglijas realitāti, kurā no mokošajiem krusta kariem karaļa Ričarda Lauvassirds vadībā atgriežas noguruši vīri, arī Krova tēlotais Robins Longstraids, lai nonāktu sīkumaina nelieša karaļa Džona pārvaldītajā Anglijā.
Robins Longstraids, kuram nejaušība piespēlējusi iespēju nogādāt Anglijā kritušā Ričarda Lauvassirds kroni, tālāk nokļūst Notingemā un negaidīti atrod gan savas saknes, gan jaunu ģimeni - lēdiju Merionu (Keita Blānšeta).
Vai Robins Huds būs lemts tādiem pašiem panākumiem kā savulaik Gladiators? Visticamāk - nē. Pat par spīti Holivudas filmai ļoti pagodinošajai iespējai atklāt Kannu kinofestivālu, pat par spīti simpātiskajam Krova darbam un lieliskajai Blānšetai. Taču, par spīti faktam, ka atšķirībā no Gladiatora Robins Huds Holivudas modi nediktēs, filmas reālistiskā intonācija un dramatisms liecina par vēsturiskas drāmas kvalitātēm, savukārt pārliecinošās kaujas ainas - par Ridlija Skota montāžas perfekciju un amata prasmi.