LTA informē, ka janvāri stājās spēkā stingrāki ierobežojumi alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai. Pieņemtie grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā nosaka, ka, sākot no 2014.gada 1.janvāra, tie jāizvieto nodalītā tirdzniecības zāles pašapkalpošanās zonā. Jauno tiesību normu mērķis ir mazināt vieglu pieejamību alkoholiskajiem dzērieniem, īpaši nepilngadīgām personām un jauniešiem, kas apmeklē veikalu, lai pirktu citas preces.
Taču dominējošie nozares uzņēmumi, izrādās, vispār var ignorēt šīs normas, informē LTA. Piemēram, tirdzniecības tīklā "Rimi" alkoholiskie dzērieni novietoti brīvi pieejami tirdzniecības zālē līdzās citām pārtikas precēm.
Tāpat jaunie grozījumi Alkoholisko dzērienu likumā nosaka, ka nakts stundās no plkst.22 līdz 8 alkoholiskos dzērienus izlejamā veidā atļauts tirgot tikai patērēšanai uz vietas. Savukārt šo grozījumu pārejas noteikumi paredzēja, ka tā saucamajiem veikaliem-kafejnīcām, kur līdz šim brīvi nakts laikā varēja tirgot alkoholu, tiesa, tikai pārdodot pudeli jau atvērtā veidā, jāpārreģistrējas vai nu tikai par veikalu, vai par kafejnīcu.
Taču, kā LTA ziņojuši tās biedri, tas nav bijis par kavēkli vairākiem specializētajiem dzērienu veikaliem, piemēram, Degviela un Prozit, pārreģistrēties tikai par kafejnīcu un turpināt tirgot alkoholu promnešanai pēc plkst.22. Tas radījis negodīgu konkurenci, sliktākā pozīcijā nonākot likumam paklausīgiem uzņēmumiem, informēja Baumane.
Arvien biežāk pēdējā laikā LTA saņem vēstījumus no asociācijas biedriem, kā tie, pārvarot tehniskas grūtības, centušies sakārtot alkoholisko dzērienu tirdzniecību atbilstoši 2013.gada 20.jūnijā pieņemtajiem grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā, it īpaši par videonovērošanu un nodalītu tirdzniecības zāles pašapkalpošanās zonu šo dzērienu izvietošanai.
Vienlaikus uzņēmēji novērojuši, ka globālie tirdzniecības tīkli var atļauties likuma normas ignorēt un alkoholiskos dzērienus izvietot tirdzniecības zālē dažādās vietās pēc savas patikas (minētās prasības gan neattiecas uz alu līdz 5,8%) un tādējādi rada negodīgas konkurences situāciju.
LTA dalībnieki sūdzas, ka, ievērojot likuma normas, viņi zaudē konkurences cīņā ar šiem globālajiem tīkliem, kas alkohola akciju laikā dzērienus novieto visā tirdzniecības zālē un tādējādi gūst papildu peļņu.