Jau šā gada vasarā Valsts vides dienesta (VVD) informācija liecināja, ka šajā projektā ir nobīdes no termiņiem. Savukārt šonedēļ Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sniegtais komentārs liek šaubīties, vai šī vieta vispār tiks attīrīta. Ministrija atzīst, ka saistībā ar Olaines šķidro bīstamo atkritumu izgāztuves sanāciju ir apzināti vairāki riski - viens no tiem ir ierobežotais projekta īstenošanas laiks. Savukārt šie riski var ietekmēt «plānoto sanācijas darbu gaitu, līdz ar to arī projekta īstenošanu noteiktajā termiņā un radīt tā sadārdzinājumu», Dienai atzina VARAM pārstāve Linda Tilta. Ministrija pašlaik izvērtējot iespējamos risinājumus. Šāda pati atbilde tika sniegta uz Dienas jautājumu, kas notiks ar plānoto finansējumu - 5,9 miljoniem latu, no kuriem 70% vajadzētu būt ERAF līdzekļiem.
Saskaņā ar VARAM mājaslapā atrodamo informāciju šajā izgāztuvē, kas atrodas četrus kilometrus uz ziemeļiem no Olaines pilsētas, no 1973. līdz 1980. gadam tika vesti rūpnīcas Olainfarm toksiskie atkritumi. Pašlaik tie, filtrējoties caur smiltīm, nonāk gruntsūdeņos, kur šo bīstamo vielu (piridīns, butanols u. c.) koncentrācija tūkstošiem reižu pārsniedz pieļaujamās normas.
Neizpratni par VARAM un šajā projektā atbildīgās institūcijas - VVD - vilcināšanos saistībā ar iepirkumu konkursa organizēšanu pauž Olaines pašvaldības vadītājs Andris Bergs (LSDSP). Viņš norāda, ka ir ļoti būtiski šo bīstamo atkritumu piesārņoto teritoriju savest kārtībā, taču izskatās, ka ministrija aizmirsusi par šo problēmu. A. Bergs uzskata, ka kavēšanās ar piesārņotās vietas attīrīšanu Olainē ir cieši saistīta ar problēmām Inčukalna gudrona dīķu projekta realizācijā. Diena jau rakstīja, ka ķīmisko vielu atkritumiem pildīto Inčukalna dīķu sastāvs izrādījies bīstamāks, nekā sākotnēji domāts. Tāpēc nepieciešama tehnoloģiju maiņa. Tas radījis darbu kavēšanos un sadārdzinājumu, kura apjomu VARAM vēl neatklāj, taču šim nolūkam rezervēti 11,6 miljoni latu. Iespējams, Inčukalna pieredze ļaus vieglāk atrast tehnisko risinājumu arī Olaines izgāztuves attīrīšanai. Taču, ja bīstamo atkritumu izgāztuves vieta noteiktajā laikā netiek attīrīta, «kādam par to būtu jāatbild», uzsver A. Bergs.
Viens vēsturiski piesārņotas vietas - Liepājas Karostas kanāla - attīrīšanas projekts norit saskaņā ar plānoto grafiku, Dienai apgalvoja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes pārstāvis Ivo Koliņš. Līdz šim izstrādāts tehniskais projekts, bet pavasarī tiks sākta ar naftas produktiem piesārņotās kanāla gultnes attīrīšana.