Francijas un Brazīlijas meklētāju komandas okeāna dzelmē bez panākumiem turpina meklēt lidmašīnas melnās kastes, kas ļautu uzzināt aviokatastrofas patiesos cēloņus.
Francijas aviācijas negadījumu izmeklēšanas biroja vadītājs Pols Luī Arslanjans sacīja, ka ir pāragri pasludināt, kas tieši notika ar lidmašīnu, tomēr uzsvēra, ka izmeklēšana ir «tuvu tam, lai sasniegtu mērķi».
P.L.Arslanjans apstiprināja, ka neilgi pirms pazušanas no radaru zonas Airbus uz Parīzi nosūtījis «juceklīgus» ātruma rādījumus, bet pēc tam raidījis brīdinājuma signālu, kas varētu būt saistīts ar ticamas ātruma informācijas zudumu. Kļūdaini ātruma mērījumi varēja ietekmēt citas lidmašīnas sistēmas, raksta The Times.
Šie minējumi vēl vairāk nostiprina aviācijas ekspertu viedokli, ka bojājumi lidmašīnas galvenajā datorā padarīja to nekontrolējamu. Sliktajos laikapstākļos, kas valdīja lidojuma laikā, pilotiem bija grūti lidot, nesaņemot precīzus lidojuma datus. Pat neliela atkāpe no atļaujamā ātruma varēja padarīt lidmašīnu faktiski nevadāmu.
Atlūzu apskate un bojāgājušo pasažieru autopsijas rezultāti vedina domāt, ka lidmašīna sadalījusies divās vai vairākās daļās aptuveni desmit kilometru augstumā.
Līdz ceturtdienai meklētāji bija atraduši vismaz piecdesmit bojāgājušo pasažieru mirstīgās atliekas un aptuveni 400 atlūzas no Air France lidaparāta.
Avarējušā lidaparāta melno kastu meklēšanā iesaistīta Francijas kodolzemūdene. Katastrofas zonā nogādātas arī ASV Kara flotei piederošas akustikas ierīces, kuras izmanto melno kastu raidītā signāla uztveršanai. Tomēr līdz šim meklētāji nav guvuši ne mazākos panākumus.
Air France lidmašīnā uzstādīto melno kastu ražotāja pārstāvis apgalvo, ka viņa firmas aviācijas datu uzglabātāji tiek atrasti vienmēr. «Mēs ticam, ka mūsu tehnoloģijas ir pietiekami labas, lai dotu atbildes, kādēļ notika šis negadījums,» sacīja kompānijas Honeywell Aerospace pārstāvis Paolo Karmasi. «Mūsu ražotās un uzstādītās melnās kastes tiek atrastas simt procentos gadījumu.»