Finanšu ministrija (FM) un tās izvēlētie 285 000 latu vērtās kampaņas īstenotāji - reklāmas aģentūra !Mooz un sabiedrisko attiecību uzņēmums Komunikāciju aģentūra - ir pārliecināti, ka, tuvojoties valūtas maiņai, iedzīvotājiem aktuālākie būs jautājumi par tās ietekmi uz viņu ikdienas dzīvi. Šī iemesla dēļ kampaņa, kura sāksies septembrī, fokusēsies uz informāciju par eiro ieviešanas praktiskajiem aspektiem, skaidro FM Eiro komunikācijas nodaļas vadītāja Ināra Rubene. Kampaņa centīsies atbildēt, piemēram, uz jautājumiem, kā valūtas maiņa skars algas un pensijas, cik ilgi un kādas būs lata apmaiņas iespējas un kā eiro ieviešana skars noguldījumus un norēķinus. Piemēram, viens no svarīgiem kampaņas vēstījumiem būs fakts, ka Latvijas Bankā lati būs samaināmi pret eiro neierobežotu laiku.
Komunikāciju aģentūras pārstāve Ieva Stūre norāda, ka īpaša uzmanība tiks pievērsta arī tam, lai kampaņa sasniegtu visus reģionus, visu tautību cilvēkus un dažādas sabiedrības grupas. Papildus tam tiks pievērsta uzmanība, lai informācija nepieciešamības gadījumā būtu pielāgota tās lietotāju vajadzībām. Tāpēc tiks izveidoti īpaši informatīvie materiāli pensionāriem, vājredzīgajiem, sociāli mazaizsargātajiem, tūristiem un cilvēkiem ar uztveres traucējumiem. Piemēram, pensionāriem paredzētajos bukletos saturs daļēji atšķirsies, jo tajos vairāk tiks iekļauta informācija par viņiem aktuālākajiem naudas maiņas jautājumiem, bet cilvēkiem ar uztveres traucējumiem materiāli tiks veidoti tā sauktajā vieglajā valodā.
Lai gan lielāko daļu informācijas patērētājiem plānots nodrošināt ar televīzijas, radio un drukātu informatīvo materiālu starpniecību, plānots parūpēties arī par tiem cilvēkiem, kuri nepatērē masu medijus un dzīvo nomaļās vietās, - piemēram, svarīgāko informāciju par eiro ieviešanu izvietojot uz pirmās nepieciešamības produktu iepakojumiem. Īpaša uzmanība tiks pievērsta arī tam, lai informācija būtu pieejama vietās, kur cilvēki ikdienā lieto naudu, - veikalos, pastā un bankās, skaidroja I. Stūre.
Par kampaņas radošo ietvaru ir izvēlēts vēstījums «Eiro. Latvija aug», kas paredz eiro ieviešanu Latvijas iedzīvotājiem raksturot kā dabiska attīstības procesa nākamo fāzi, norādīja reklāmas aģentūras !Mooz vadītājs Ēriks Stendzenieks. Viņš paskaidroja - kampaņā eiro ieviešana tiks salīdzināta, piemēram, ar tauriņa izveidošanos no kūniņas vai arī ozola izaugšanu no zīles. Šādi salīdzinājumi tiek izmantoti, ņemot vērā faktu, ka vēstījumam ir jābūt saprotamam un pieņemamam dažādu vecuma grupu, tautību un sabiedrības grupu cilvēkiem, paskaidroja Ē. Stendzenieks.
Komentējot medijos izskanējušos pārmetumus par paša pausto skepsi pret eiro ieviešanu, reklāmas speciālists norādīja, ka viņa bažas kampaņai netraucēs. Paša piedzīvotās pārdomas var palīdzēt, lai labāk saprastu, ar kādām jūtām eiro ieviešanu varētu sagaidīt iedzīvotāji, viņš uzskata. «Kampaņā necentīsimies stāstīt, ka eiro ieviešanas rezultātā mūsu labklājība strauji palielināsies, un neslēpsim arī to, ka cenas pēc eiro ieviešanas var nedaudz palielināties. Tomēr vienlaikus pievērsīsim uzmanību arī tam, ka eiro ir līdzeklis, kas var veicināt mūsu valsts attīstību,» skaidroja Ē. Stendzenieks. Viņš norāda, ka eiro atbalsta veicināšana iedzīvotāju vidū aptuveni līdz 60% nav kampaņas pašmērķis, bet gan tiek sagaidīta kā blakusefekts cilvēku informētības pieaugumam.