Autovadītāji drīkstēs pārvietoties ar savu auto tikai katru otro dienu. Proti, nepāra datumos varēs izmantot automobiļus ar nepāra numura zīmēm, bet pāra datumos - ar pāra numura zīmēm. Noteikumi attieksies arī uz motocikliem. Pieņemti arī citi lēmumi piesārņojuma mazināšanai, piemēram, samazināts maksimālais braukšanas ātrums.
Lēmumu valdība pieņēma pēc tam, kad gaisa piesārņojums jau piecas dienas pēc kārtas sasniedza veselībai bīstamu apmēru. Tā ir pirmā reize gandrīz divās desmitgadēs, kad Parīzē noteikti šādi ierobežojumi.
Lai pamudinātu ļaudis automašīnas atstāt mājās, nedēļas nogalē Parīzē sabiedrisko transportu varēja izmantot bez maksas.
Nedēļas nogalē gaisa piesārņojums bija nedaudz mazāks par piektdien fiksēto, kad cieto daļiņu PM10 koncentrācija gaisā sasniedza 180 mikrogramu uz kubikmetru. PM10 daļiņu piesārņojumu saista ar transportlīdzekļu satiksmi, apkuri un smago rūpniecību.
Ierobežojumi nav pa prātam automobiļu asociācijām, kas tos dēvē par «muļķīgiem». «Esmu pārsteigts, redzot, ka mazam lobijam ir izdevies pārliecināt cilvēkus, ka automašīnas ir vainīgas pie augstā piesārņojuma,» The Daily Telegraph citēja autovadītāju asociācijas 40 Millions d'Automobilistes līderi Pjēru Šaserē. «Šie ierobežojumi ir ne vien negodīgi, bet arī muļķīgi.»
Parīzi pārņēmušo smogu saista ar pēdējo nedēļu laikapstākļiem, kad aukstām naktīm sekojušas siltas dienas, tādējādi neļaujot piesārņojumam izkliedēties.
Lai gan daudzi parīzieši sūdzas par piesārņojuma saasinātajām veselības problēmām un apgrūtinātu elpošanu, dažus tas neuztrauc. «Manas plaušas jau tā ir piesārņotas no cigaretēm, tāpēc man tas nerūp,» ziņu aģentūrai Reuters sacīja 29 gadus vecā Sofija Buaso, sēžot kafejnīcas āra terasē.