Izrādās, ka liela daļa policijas «pastāvīgo klientu» starp dzērušajiem riteņbraucējiem oficiālu darbu nestrādā un ar piespriesto naudas soda maksāšanu nesteidzas, tomēr citas sankcijas par šo pārkāpumu likums neparedz. IeM un VP ir izveidojušas darba grupu, kas septembrī nākšot klajā ar situācijas analīzi un risinājumiem, Dienai teica iekšlietu ministra preses sekretāre Daiga Holma. Darba grupas uzdevumos cita starpā ietilpst arī sodu efektivitātes izvērtēšana, bet kādus risinājumus ierēdņi varētu atzīt par labiem, šobrīd teikts netiek.
Jāpiebilst, ka jau ir ieplānotas citas konkrētas izmaiņas ceļu satiksmes likumdošanā, bet tās uz sodiem neattiekšoties. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš skaidro, ka iecerēts nodalīt iereibušos velosipēdu vadītājus atsevišķā likuma pantā no iereibušajiem autovadītājiem, jo pašreizējā likumdošana diskreditē policijas darbu, - daudzi autobraucēji kļūst aizkaitināti, dzirdot, ka, piemēram, no 200 aizturētajiem iereibušajiem vadītājiem divas trešdaļas patiesībā bijuši velosipēdisti. Tas arī ļaujot dzimt aizdomām par autovadītāju pārvēršanos velosipēdistos, piekukuļojot policistus.
Jautāts par nesodāmajiem velobraucējiem, A. Lukstiņš gan tik skarbs nav. «Var jau, protams, mēģināt iekļaut arī alternatīvos soda veidus, administratīvo arestu. Bet vai bīstamība, ko viņi rada, tiešām ir tik liela? Pa lielam viņi apdraud sevi, nevis citus, kā iereibis autovadītājs. Otrkārt, policijai trūkst kapacitātes visu iereibušo autovadītāju turēšanai aiz restēm - vai būtu prātīgi viņiem piesviest klāt vēl velosipēdistus?» viņš jautā.