Divas lielas kompānijas - Francijas Renault un Japānas Nissan, vienojās par alianses izveidošanu, abiem uzņēmumiem iegādājoties vienam otra akcijas (savstarpējās investīcijas) un īstenojot kopīgus projektus. Viena no mūsdienu autoindustrijas leģendārākajām personībām, šīs alianses izveidotājs Karloss Ghosns, kurš ieņem vienlaikus Renault un Nissan, kā arī Renault-Nissan Alliance izpilddirektora posteņus, darījumu salīdzināja ar laulībām, kurās katrs dod savu artavu, vienlaikus saglabājot savstarpējo cieņu un individualitāti.
Savstarpējās akciju iegādes ietvaros līdz 2002. gadam Renault kļuva par 44,4% Nissan akciju, savukārt Nissan - par 15% Renault akciju īpašniekiem. Pēc tam tika izveidota Amsterdamā bāzēta kompānija Renault-Nissan BV, kas vienādā mērā pieder abiem autoražotājiem un nodarbojas ar stratēģisko plānošanu. Šāda sadarbība ļauj abām kompānijām ietaupīt ievērojamus līdzekļus, piemēram, uz apmaiņas ar atsevišķiem komponentiem rēķina utt., kā arī apvienot līdzekļus kopprojektiem, no kuriem zināmākie ir nulles emisijas (zero-emission) jeb elektromobiļu programmas.
Šajās programmās (elektromobiļu un to bateriju attīstībā, atbilstošu rūpnīcu izveidē utt.) alianse ir ieguldījusi četrus miljardus eiro, kļūstot par absolūtu globālo līderi elektromobiļu izstrādes jomā. (Taustāmākais rezultāts ir Nissan LEAF, kuram sekos vēl trīs automašīnas ar Nissan un Infinity zīmoliem, kā arī Renault Fluence, Kangoo, Twizzy un Zoe).
Cits sadarbības rezultāts ir kopējās aktivitātes Krievijā, pārņemot AutoVAZ, kopīgi būvējot rūpnīcas utt., kā arī fakts, ka aliansei 2011. gadā gan piesardzīgi pievienojās Daimler (kompānijas apmainījās akcijām - Daimler saņēma 3,9% alianses, bet Renault un Nissan - pa 1,55% Daimler akciju), kas kopā ar Renault nekavējoties sāka darbu pie jaunas paaudzes kompaktu auto, tajā skaitā elektromobiļu, būvniecības.
Īpaši jāuzsver, ka pēc pārdoto automašīnu apjoma (gandrīz astoņi miljoni vienību 2011. gadā) alianse atpaliek tikai no GM un VW, apsteidzot Toyota, lai gan statistikā katrs no abiem uzņēmumiem tiek rēķināts atsevišķi. Savukārt par šāda sadarbības modeļa priekšrocībām, salīdzinot ar cīņu par akciju kontrolpaketēm, liecina fakts, ka alianses piemēram ir sekotāji, vispirms jau jaunā GM un PSA Peugeot Citroᅢᆱn personās, kam līdz Renault un Nissan sadarbības līmenim vēl ejams tāls ceļš.