Pētnieciskais izbraukums ilgst trīs dienas, kuru laikā skolēni veic dažādas ar mācību darbu saistītas aktivitātes atraktīvā veidā, gan starpdisciplināri integrējot vienu mācību priekšmetu otrā, gan apgūstot darbu komandās un projektu izstrādi. Viens no mācību priekšmetiem, kas Pētnieciskajās dienās guvis atzinību un labus rezultātus skolēnu vidē, ir Matemātika mežā jeb matemātikas un dabaszinību apvienojums, ko izstrādājusi matemātikas skolotāja Tatjana Vinokurova.
Izbraukumā piedalās visi skolēni no 5. līdz 12. klasei, sadaloties trīs komandās, kurās ir proporcionāli pārstāvēti visu dalības klašu audzēkņi. Matemātikas pētnieciskā projekta mērķis ir veicināt skolēnu izpratni par matemātikas teorētisko zināšanu pielietošanu praktisku uzdevumu risināšanā. Piemēram - pētot garumu kā fizikālu lielumu un tā mērīšanu, skolēni mācās mērīt precīzi, salīdzināt lielumus, lietot piemērotas mērvienības un instrumentus, apkopot un analizēt informāciju ar matemātisku saturu un no tā secināt jaunu informāciju. Skolotāja bērniem parādīja savulaik populāro multfilmu 38 papagaiļi, kurā čūskas garums tiek izmērīts papagaiļu mērvienībās. Skolēni tika aicināti izdomāt, kādas mērvienības piemīt viņiem, ko viņi varētu lietot, un cik tās būs objektīvas. Pēc tam skolēniem tika ierādīta noteikta teritorija, kurā viņiem bija jānosaka koku garums, apkārtmērs un arī suga, kā arī jāaprēķina koku daudzums uz kvadrātmetru. Citugad audzēkņi veikuši arī «meža inventarizāciju», saskaitot komandas apgabalā augošos kokus, nosakot to sugas, mēģinot noteikt koku vecumu pēc to apkārtmēra, analizējot 3-5 dažādu sugu kokus un to īpašības. Izdarot secinājumus, bērni prezentācijās veidoja grafikus un diagrammas, kas atainoja iegūto informāciju.
Lai iegūtu veiksmīgu rezultātu, lielākais darbs jāpaveic skolotājam - gan izdomājot ideju, gan atrodot nepieciešamos uzskates materiālus, kas aktualizēs tēmas būtību un izskaidros skolēniem uzdevuma jēgu un nepieciešamās darbības. Jānodrošina bērni ar nepieciešamo inventāru mērījumu un citu darbību izdarīšanai, jāizpēta un jāizvēlas apzināmā teritorija, kurā notiks mērījumi, kā arī rūpīgi un racionāli jānokomplektē komandas, lai skolēnu zināšanas un intelektuālais potenciāls būtu sadalīts vienmērīgi. Tāpat arī darbs un uzdevumi jāizveido tā, lai būtu pa spēkam un interesanti kā piektklasniekiem, tā 12. klases audzēkņiem. Pirms ķeršanās pie projekta skolā bērni atkārto iepriekšējā gadā apgūto vielu, kas nepieciešama pētījumu veikšanai, bet pa vasaru varbūt mazliet aizmirsusies.
Ieguvums ir interesants mācību process projekta veidā, kas motivē pētīt un sasniegt rezultātu pašiem, vienlaikus parādot, kā matemātikas teorija darbojas dzīvē, kur tā ir praktiski pielietojama - to skolēni ne vienmēr izprot, ikdienā strādājot klasē. Bērni klātienē vēro, iepazīst dabu, turklāt darbu spēj veikt ierobežotā laika sprīdī. Svarīga arī ir savstarpējā komunikācija un produktīvs darbs komandā, kur katram ir savi pienākumi un uzdevumi. Vecākie skolēni attīsta prasmes palīdzēt mazākajiem, savukārt jaunākie mācās pielāgoties, uzņemties atbildību un dalīt pienākumus. Visi kopā mācās arī iegūtos secinājumus noformēt un prezentēt citiem saprotamā, korektā un atraktīvā veidā, izmantojot gan datorprogrammas, gan mākslinieciskās prasmes. Jaunās tehnoloģijas, darbs komandā, radoša vide un zinātniskums - tas viss vieno un paaugstina skolēnu mācību motivāciju.