Uz jautājumu, kādā veidā vilcienus varētu iegādāties, A. Matīss atzina, ka, iespējams, vilcienus varētu iegādāties konkursa procedūrā. Ministrs vēlreiz atkārtoja, ka jauniem vilcieniem jābūt jau 2016. gadā, jo veco vilcienu kapitālie remonti izmaksājot nesamērīgi dārgi. Turklāt, ņemot vērā Latvijas Dzelzceļa elektrifikācijas plānus, jaunie vilcieni esot jāpiemēro jaunajām prasībām.
Jau ziņots, ka 8. jūlijā PV tika iecelta jauna valde - valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns un valdes locekļi - Māris Bremze un Mikus Pērse. Jaunā valde 23. jūlijā pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu nomas iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.
Valde plāno līdz augusta beigām sagatavot ceļa karti, kādā veidā nonākt līdz veiksmīgai ritošā sastāva nomaiņai paredzētajā termiņā - līdz 2016. gadam.
Šī bija jau otrā reize, kad neizdodas iecere konkursā tikt pie jauniem vilcieniem. Pirms tam, 2012. gada aprīlī, Pasažieru vilciens un Spānijas uzņēmums Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana.
Nozare.lv