Pēc izmeklēšanas versijas 2014. gada maija beigās starp metro stacijām Park Pobedi un Slavjanskij buļvar sākušies pārmiju uzstādīšanas darbi, lai pievienotu jaunu ceļu līniju. Abi aizturētie bijuši atbildīgi par šo darbu veikšanu un kontroli. Izmeklēšana uzskata, ka darbi netika izpildīti atbilstoši reglamentam. Pārmijas konkrētajā stāvoklī nostiprinātas ar parastu stiepli trīs milimetru diametrā. Stieples pārtrūkšana novedusi pie pārmiju mehānisma nostāšanās tādā stāvoklī, kas izraisījis vagonu noskriešanu no sliedēm.
Aizturētie jau esot nopratināti, un viņiem tuvākajā laikā plānots izvirzīt apsūdzības. Izmeklēšanas komiteja paziņojusi, ka pagaidām aizturēti tiešie darbu veicēji, bet tikšot noskaidrota arī to cilvēku atbildība, kuri vadīja darbus un kuriem bija jākontrolē to atbilstība satiksmes drošības prasībām.
Trešdien slimnīcās vēl uzturējās 136 negadījumā ievainotie. 42 stāvokli mediķi vērtēja kā smagu.
Krievijas mediji uzskata, ka pēc traģiskās avārijas būtu jāveic atklāta un vispusīga metro sistēmas pārbaude. Metro pārvadā 56% transporta pasažieru pilsētā - 2,4 miljardus gadā.