Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +7 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Misters Refainments

Pirmā iepazīšanās ar jaunā modeļa Nissan Qashqai notika nevis dāsni izdekorētā un attēlos redzamā igauņu demoauto salonā, bet gan steidzīgā izbraucienā ar pieticīgi pelēku auto, ko pirms visiem citiem bija sadabūjis jaunais Nissan dīleris Skandi Motors. Tas Qashqai gan arī nebija gluži Dacia Duster līmenī.

Tam bija navigācija, kas visos virzienos rādīja tikai baltu sniegu, un stikla jumts, kura uzdevumu apvidus automobiļos un to līdzskrējējos tā arī neesmu sapratis. Taču pelnu pelēkajai mašīnai, kurai TV vajadzībām likām spoguļoties megasniega sagrautu siltumnīcu atlikušajos stiklos, bija divas priekšrocības - priekšējo riteņu piedziņa un normāla izmēra diski. Domāju, ka ir pēdējais brīdis atzīt, ka pilsētas džipam, kāds ir _Qashqai_, svarīgākā ir ģeometriskā pārgājamība un augstums virs zemes, jo visu riteņu piedziņa šādos auto nereti kļūst par iemeslu muļķīgiem varoņdarbiem. Pat _Nissan All-Mode_ pilnpiedziņas sistēma nepataisīs _Qashqai_ par _Patrol_, toties lieki sadārdzinās auto un ievērojami palielina degvielas patēriņu. Pierādījumi? Lūdzu - ar 4x2 riteņu formulu un vasaras riepām bez aizķeršanās izbraukājām sērsnu un sniega paliekas, paļaujoties uz _Nissan_ elektroniku un pašu saprātu. Tas pats par riteņiem. Ja ceļu sabrukšana turpināsies, zemprofila riepas Latvijā kļūs par apgrūtinošu greznību, un krosovers, kura uzdevums ir pēc iespējas nesāpīgāk pārvarēt bedres, ir pēdējais auto, kam tādas būtu nepieciešamas.

Infiniti zini? Nav līdzīgs

Un tomēr tas viss kopā izskatās skaisti. 18 collu diski ar tumšu, modernu tonējumu lieliski piestāv jaunajai rubīnsarkanajai krāsai un spīdīgi lakotajai radiatora restei. Man, naivulim, šķita, ka Nissan gribējis padarīt Qashqai līdzīgu Toyota RAV4 vai tam līdzvērtīgam auto. Izrādās, biju nomērķējis nepiedodami zemu - pēc Nissan ieceres, jaunā Qashqai priekšai jārada liegas asociācijas ar Infiniti EX. Saliekot abu auto bildes līdzās uz datora ekrāna, attālu līdzību var iztēloties, taču mēģinājums padarīt Qashqai dižciltīgu vairāk velk uz veco latgaļu anekdoti par krokodilu: «Zirgu zini? Nu, nepavisam nav līdzīgs!» Un - kas jo dīvaināk - nevar īsti pateikt, kurš te zirgs, bet kurš - krokodils.

Divkārt klusāks

Bet par Inifiniti mums galva nesāp, jo tuvākajā laikā uz oficiālu šīs markas importu nav ko cerēt (bet žēl, jo Bezgalībai tagad ir arī dīzeļi). Turklāt manipulācijas, ko autobūvē apzīmē ar smalko angļu vārdu «refinement», jūtami uzlabojušas tā paša Qashqai manieres. Pirmais, ko pamanīsiet, ir skaņas izolācija. Pirmais kaškajs arī nebija nekāds dunētājs, taču jaunais ir vēl klusāks. Es būtu gatavs aizrakstīt kvēlu pateicības vēstuli tam vai tiem inženieriem, kas novērsuši nejauko Qashqai trūkumu - skaļu pakaļējo tiltu. Biedējošie sitieni, uzbraucot pat uz nieka saknes, tagad pazuduši kā 4x2, tā 4x4 versijai. Motoru ziņā nekas nav mainījies - pa diviem benzīna un dīzeļa dzinējiem. Ņemot vērā, ka dīzelis maksā tūkstoš latus vairāk, 2 litru 140 ZS benzīna motors arī turpmāk būs bieža izvēle. Par 1000 latiem to var aprīkot ar variatoru, un, lai gan šis automātiskās transmisijas veids nebūt nav ideāls (kurš gan ir?) iepazīšanos ar CVT tipa kārbām ieteicams sākt tieši Nissan vadībā. Viņi šajā lietā ir eksperti.

Connect no tirdziņa

Salons sākumā ir kā uzdevums «atrodi desmit atšķirības», tomēr arī te pāri gājis Misters Refainments. Par Audi Q5 kaškajs, protams, nav kļuvis, taču apdares materiāli ir salīdzināmi ar RAV4. Oranžā iluminatora vietā instrumentu panelī ir normāls infodisplejs (ar ļoti vācisku grafiku) un teicami pārskatāmi rādītāji. Ja mašīnas nosaukumā ir vārds Connect, goda vietā viduskonsolē atrodas jaunā Nissan navigācija, kura dizains aizdomīgi velk uz radioamatierismu mājas apstākļos. Vismaz grozāmie kloķi izskatās akurāt kā pirkti Latgalītē. Taču ierīces nīkulīgais izskats ir māns - tā ir superērta lietošanā, zibenīgi pāršķir pievienotā iPod juceklīgo saturu, un sakarīgi rādītu ceļu, ja vien kāds būtu ielicis navigācijas disku. Ieslēdzot atpakaļgaitu, atklājas, ka bonusā nāk arī kamera. Stūresrata un vadītāja sēdekļa regulēšanas iespējas nav ideālas, bet sēdekļu profils joprojām ir piemērotāks pilnīgas komplekcijas cilvēkiem.

Labāks par vieglo

Qashqai ir gatavs atvest Nissan vēl pusmiljonu pircēju, kā to paveica pirmais modelis. Mēģinājums bagātināt automašīnas vizuālo tēlu padarījis Qashqai nedaudz smagnēju, bet džipu pircējiem Latvijā patīk tādas viegli korpulentas mašīnas. Un kas tur slikts, ja var uz pasauli noskatīties no tādiem kā samazināta Audi Q7 augstumiem? Pat 4x2 izpildījumā Qashqai ir daudz piemērotāks mūsu ceļiem par parastu vieglo auto. Par to jāmaksā ne tikai augstāka sākuma cena, bet arī jārēķinās ar dārgākām apkopēm un rezerves daļām.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas, latos

Nissan Qashqai 1.6 4x2 Visia 11 990
Nissan Qashqai 2.0 4x2 Visia 13 490
Nissan Qashqai 2.0 4x4 CVT Tekna Premium Pack* 19 740

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?