Un tomēr vienas pieturas aģentūru projekta aizsākšana būs ministrijas viena no šāgada prioritātēm.
Šogad ir iecerēts īstenot piecus pilotprojektus, katrā reģionā izvēloties vienu pašvaldību, tajā piedāvājot, piemēram, tādus pakalpojumus kā būvatļauju saņemšana, reklāmas atļauju izsniegšana, maznodrošinātā statusa piešķiršana.
Līdz 1.martam Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) plāno valdībā iesniegt vienas pieturas aģentūras pakalpojumu koncepciju, kuru īstenojot paredzēts nodrošināt valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamību pašvaldību iedzīvotājiem attīstības centros, līdz 2013.gadam sakārtojot valsts pārvaldes pakalpojumu sistēmu, lai tā būtu mūsdienīga, ērta iedzīvotājiem un uzņēmējiem.
E.Zalāns norāda, ka tagad cilvēki tiekot dzenāti no vienas iestādes uz otru, pieprasot neskaitāmas izziņas. Informācijas tehnoloģijas dod iespēju reformēt valsts pārvaldes iestādes, lai visu nepieciešamo iedzīvotāji saņemtu bez tādas piepūles. Nereti viena pakalpojuma saņemšanai jāapmeklē vairākas iestādes, kas nav pat vienā pašvaldībā.
Deputāti sēdē izteica vairākus priekšlikumus.
Jānim Lagzdiņam (TP) šķiet, ka būtu iespējams nodrošināt tādu servisu, ka iedzīvotājam tikai jāatnāk uz pašvaldību ar iesniegumu un tā no dažādiem valsts reģistriem savāc šim cilvēkam nepieciešamo informāciju. Maksai par pakalpojumiem, viņaprāt, arī vajadzētu būt visās pašvaldībās vienādai. E.Zalāns tam piekrita.
Taču Staņislavu Šķesteru (ZZS) ideja neapmierināja: «Jūs te velti dzesējat muti. Ja divi saimnieki - valsts un pašvaldības - komandēs, tad nekas nesanāks.»
S.Šķesters uzskata, ka pakalpojumu pieejamību nodrošinātu tikai otrā līmeņa reģionālo pašvaldību izveidošana, ko ministrs savukārt uzskata par daudz grūtāk īstenojamu nekā šo koncepciju.
RAPLM sākusi apkopot informāciju par valsts iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem - līdz nākamā gada 15.janvārim visām nozaru ministrijām jāsniedz informācija par padotības iestāžu reģionālajām struktūrvienībām un to pakalpojumiem.
Vienas pieturas aģentūras principu sākotnēji piedāvāts ieviest 29 attīstības centros - astoņās valsts pilsētās un bijušajos rajonu centros, kur iedzīvotājiem būs iespējams saņemt valsts un pašvaldību pakalpojumus gan klātienē, gan elektroniski, pēc 1188 tālruņa principa saņemot ziņas par pakalpojumiem.