Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Pēc gadiem atgriežas lemšanai domē

Ja tic attīstītāju zīmētajām vīzijām, tad, uzceļot naftas produktu pārkraušanas termināli Bolderājā, būtu iespējams izpildīt pusi no Rīgas vicemēra Aināra Šlesera (LPP/LC) vēlētājiem solītā kravu pieauguma Rīgas ostā. Tomēr iebildumus pret reiz jau noraidīto būvniecības ieceri izteikuši vairāk nekā trīs tūkstoši iedzīvotāju.

Mīt sikspārņi

Jau septembrī, kad pēc vairāku gadu pārtraukuma pie Bolderājas iedzīvotājiem atgriezās ar Dinaz grupu saistītā uzņēmuma Baltic Oil Terminal (BOT) pārstāvji ar piedāvājumu izveidot «estētiski nevainojamu industriālu teritoriju», vairākums sanākušo pret projektu bija naidīgi noskaņoti. Tie daži klātesošie, kas to atbalstīja, jo tas nodrošinās viņiem darbvietas, tā īsti izteikties nevarēja - viņiem tika pārmests, ka nav vietējie un ir uzpirkti.

Nesen noslēgusies sabiedriskā apspriešana, kuras laikā naftas termināļa izveidi pozitīvi novērtējuši 235 iedzīvotāji, bet noraidījuši 3450. Kā galvenās iebildes atsauksmēs minētas vides piesārņojuma iespējamība un ekoloģiskās katastrofas draudi, kā arī trokšņu, vibrācijas un smaku palielināšanās un satiksmes organizācijas problēmas. Koalīcijas dabas un kultūras mantojuma aizsardzībai pārstāvji arī bažījas par zemes transformēšanu, jo teritorijā kopumā un krasta aizsargjoslā esošajos pagrabos mīt sikspārņi, kas ir Eiropas Savienības direktīvu aizsargāti dzīvnieki. Iedzīvotāju viedoklim gan ir tikai rekomendējošs raksturs. Noteicoša būs domes deputātu nostāja, un šodien to paudīs Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas locekļi.

Pirms nav pabeigts ietekmes uz vidi novērtējums, projekta lietderību apšauba Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētāja A.Šlesera vietnieks Viesturs Silenieks (ZZS). Viņu galvenokārt uztrauc bīstamo kravu virzīšana pa dzelzceļu caur pilsētas centru, jo cita ceļa uz Bolderāju nav. Tas traucētu gan automašīnu satiksmei, gan palielinātu avāriju risku. V.Silenieks arī uzsver, ka naftas produktu pārvadāšana pa līci nes lielāku potenciālo apdraudējumu nekā pa atklātu jūru. «Līcis ir noslēgts dīķis. Ja kāda avārija notiktu, iegūtās kravas tonnas to neatsvērtu. Tad zivrūpniecība būs postā, pludmales būs postā,» saka ostas pārstāvis, tomēr gala lēmumu viņš vēl neesot pieņēmis.

Pieminekli respektēšot

A.Šlesera viedokli uzzināt neizdevās, jo viņš atrodas atvaļinājumā. Pirms vairākiem gadiem viņš kā satiksmes ministrs šo ieceri atbalstīja. Tagadējais pilsētas vicemērs par mērķi izvirzījis palielināt kravu apgrozījumu ostā no esošajiem 30 miljoniem tonnu gadā līdz 50 miljoniem tonnu. Jaunajā terminālī BOT paredz pārkraut 10 miljonus tonnu naftas produktu.

Pirms vairākiem gadiem šī iecere tika apturēta, jo Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija piešķīra valsts nozīmes vēstures pieminekļa statusu Daugavgrīvas krasta fortifikācijas būvju kompleksam, kas atrodas būvniecībai paredzētajā teritorijā. Tagad attīstītājs apņemas respektēt pieminekli un to atjaunot. BOT vadītājs Nikolajs Jermolajevs apsolījis termināli būvēt, izmantojot pēdējos zinātnes un tehnikas sasniegumus. Projektā investēs 119 miljonus latu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Projekta attīstība

2001.gadā Baltic Oil Terminal (BOT) izsaka vēlmi būvēt jaunu naftas produktu termināli Daugavgrīvā. Rīgas dome izsaka iebildumus un uzdod izstrādāt novērtējumu par ietekmi uz vidi.
2002.gadā Ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) valsts birojs aizliedz tik lielas jaudas termināļa būvniecību.
2003.gadā BOT plānus aptur Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) lēmums piešķirt Komētforta nocietinājumam kultūras pieminekļa statusu. BOT lūdz valdību to pārskatīt, taču valdība piekrīt VKPAI.
2009.gadā no jauna sabiedriskajai apspriešanai tiek nodota BTO iecere.
2010.gadā projekts jāskata Rīgas domē Dienas apkopotā informācija

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?