Maisiņu Omulis nevēlos
Diemžēl šo problēmu neatrisinās arī Barona ielas sākumā starp Dzirnavu un Blaumaņa ielu janvārī atvērtais apģērbu veikals apaļīgiem bērniem un jauniešiem ar pusaudža ausīm visai diskriminējošu nosaukumu Omulis. Vismaz es, ja būtu pusaudze, nevēlētos soļot pa ielu ar maisiņu Omulis rokās. Taču, atmetot diskusijas par veikala nosaukumu, tajā noteikti vērts iegriezties vecākiem, kuriem citviet ir grūtības atrast saviem bērniem piemērotu apģērbu tieši nepietiekami lielu izmēru dēļ.
Piedāvājums gan pagaidām ir diezgan trūcīgs. Veikals izskatās pustukšs, jo joprojām tiek gaidīts pievedums no ASV, kam veikalā vajadzējis būt jau janvāra sākumā. Taču tik un tā iespējams nokomplektēt gaumīgu ikdienas pamatapģērbu - veikalā ir neliela svārku, topu un jaku izvēle. Nedaudz plašāks ir džinsu piedāvājums - dažādi izmēri un piegriezumi, bet diemžēl tikai zilā krāsā. «Diezgan stilīgs ikdienas apģērbs, kas varētu patikt pusaudžiem. Izskatās kvalitatīvi nošūts. Var redzēt, ka konstruēts, lai valkātājam būtu ērti,» komentē apģērbu dizainere Heida, ar kuru kopā esmu ieradusies veikalā.
Bērniem no 7 līdz 14
Veikals tiek pozicionēts kā piemērots bērniem un jauniešiem aptuveni no septiņiem līdz 14 gadiem (augums: 120-160 cm), taču dominējošo tumšo krāsu dēļ tas vairāk varētu interesēt pusaudžus. Papildinājums no ASV gan tiek solīts dzīvespriecīgākos toņos.
Cenas vidējas, kvalitātei atbilstošas. Topi maksā Ls 6-15, džinsi un svārki - ap Ls 20. Veikalā bieži vien sastopama tā īpašniece Anda Bebre un iespējams atstāt savu telefona numuru vai e-pastu, lai uzzinātu par jaunu preču pievedumu.
Ideja atvērt nestandarta izmēra apģērbu veikalu tā īpašniecei A.Bebrei radusies personīgās pieredzes dēļ - sezonu pēc sezonas atkārtojās grūtības piemeklēt bērnam vajadzīgā izmēra apģērbu, tāpēc nācās pielāgot pieaugušo drēbes. Meklējot uzņēmumus, kas specializētos šādu apģērbu ražošanā, izrādījies, ka arī Eiropā piedāvājums ir neliels. Patlaban veikalā pārstāvēti divi dāņu ražotāji - Claire Group un Need. Kopumā rodas iespaids, ka tapis nedaudz piesardzīgs «eksperiments» - mēģinājums ar nelielu preču piedāvājumu pārbaudīt, vai Rīgā ir pieprasījums šādiem nestandarta apģērbiem, -, kas diemžēl rezultējies ļoti pieticīgā izvēlē. Iespējams, vajadzēja sākt ar interneta veikalu.