Poļu puses secinājumi, par kuriem medijus informējuši anonīmi avoti Polijas Iekšlietu ministrijā, ir pretēji pagājušajā nedēļā publicētajam Krievijas izmeklētāju ziņojumam, kurā visa vaina par katastrofu uzvelta poļu pilotiem, kuri neesot klausījuši gaisa kontrolieru aicinājumam slikto laikapstākļu dēļ mainīt kursu, jo uz viņiem spiedienu izdarījušas lidmašīnā esošās poļu amatpersonas.
Varšavas sagatavotajā dokumentā teikts, ka Smoļenskas lidlauks nevar uzņemt lidmašīnas nekādos laik- apstākļos, jo tajā uzstādītie mērinstrumenti un tehnoloģijas ir novecojušas, savukārt koki nolaišanās zonā pirms skrejceļa ir krietni garāki, nekā paredz drošības noteikumi.
Poļu izmeklētāji arī apgalvo, ka pilotu kabīnes balss ierakstos dzirdams, ka lidmašīnas pilots pieņem lēmumu atlikt nosēšanos vēl pirms gaisa kontrolieri ziņoja, ka lidmašīna atrodas bīstami zemu. Tāpat neesot pierādījumu, ka uz pilotiem izdarīts spiediens.