Biedējošs, tomēr draudzīgs
2010. gadā šo motociklu par popzvaigzni padarījis aktieris Jūens Makgregors un viņa draugs Čārlijs Būrmans, iemūžinot savus pasaules apceļošanas piedzīvojumus vairākās filmās. Iesākumā GS gan pārsteidza ar tehniskiem risinājumiem, kas, kā likās, nav savietojami ne ar bezceļu, ne sportu. Piemēram, gaisa/eļļas dzeses boksermotoru vai priekšējā riteņa piekari, kas ņemta no automobiļu būves. Pieskaitiet savdabīgo dizainu, un nav jābrīnās, ka motopasaulē GS savu reizi ir bijis pat izsmejamā lomā. Ar apbrīnojamu uzticību sekojot savai vīzijai, soli pa solim vācieši radījuši aparātu, kas kļuvis par etalonu. Tam par neapgāžamu pierādījumu kalpo vairāk nekā pusmiljons pārdotu motociklu un Vācijā visvairāk pirktā modeļa tituls. Tomēr, kā jau dzīvē gadās, kad pieej briesmīgajam pūķim tuvāk, pamani, ka tas ir uztaisīts no kreppapīra, bet aiz šņukura lokās pilnīgi nekaitīgs ķīnietis. Tiekoties ar šogad modernizēto GS Adventure, pārņem līdzīgas sajūtas, tikai atšķirībā no pūķa tās par vilšanos nenosauksi.
Sporta kamieli izsaucāt?
Sēdpozīcija GS seglos, īpaši lielāka auguma vīriem, ir tieši tas, ko izrakstījis dakteris. Mugura virs komfortablā sēdekļa slejas taisni, stiepiens līdz platajai stūrei ir viegls, bet kājas paliek saliektas mērenā leņķī. Sēdeklis arī izrādās ne tik augsts, kā pirmajā mirklī šķita, toties skats no ugunsdzēsēju torņa blīvā satiksmē ir īsta dāvana. Nospiežot startera pogu, opozītmotors, kas tagad attīsta 110 ZS jaudu un ģenerē varenu 120 Nm griezi, atdzīvojas ar jūtamu vibrāciju - garenvirzienā novietotā kloķvārpsta, divu lielu virzuļu iegriezta, liek mocim sašūpoties veidā, kāds raksturīgs tikai BMW. Tālāk viss vienkārši - garajā piekarē klanoties ne visai gludi strādājošās ātrumkārbas pārnesumu maiņas momentos, pelēkais milzis braši uzņem ātrumu un, spīdinot pretīmbraucējiem ar papildlukturiem, braši iekļaujas satiksmes plūsmā.
Svars burtiski pazūd
Īpatnējā motora priekšrocības un trūkumi kļūst acīmredzami gandrīz uzreiz: lai cik neganti pilots apietos ar gāzes rokturi, motora vadība ir noregulēta tā, ka ļoti asi rāvieni nav iespējami. GS ir ātrs, bet ne ass. Kaut kas līdzīgs šai šķietamajai pretrunai parādās arī motocikla vadāmībā. Kolīdz mocis izkustas, tā svars - 256 kg ar pilnu bāku - burtiski pazūd, un, pateicoties milzīgam stūres pagriešanas leņķim, piemēram, veikt lēnu apgriešanās manevru ir tīrais nieks. Milzis precīzi dodas pa uzdotajām trajektorijām, un pēc kāda laika ārpilsētas ceļos attopos BMW līkumos sasveram tādos leņķos, kādi iepriekš likušies riskanti ar daudz vieglākiem močiem. Tikpat pārliecinoši GS uzvedas arī uz grants ceļiem. Bedres un smilšu sanesumi to izsist no ierindas nespēj. Vien jārēķinās, ka relatīvi lielā svara apstādināšanai ir jāiemēra arī bremzēšanas ceļš, citādi nepalīdzēs pat kombinētās bremzes ar ABS. Savs devums ir no papildaprīkojuma nākušajai elektroniski vadāmajai piekarei, kas ir viens no BMW jājamzirdziņiem.
Dakaras faniem
Kamēr ar GS nemēģina pārbraukt šķēršļiem, kas pārsniedz klīrensu, motocikls uzvedas braši. Pa meža celiņiem var joņot ar pieglaustām ausīm, vēlams paturot prātā inerces nenovēršamo dabu. Šādos apstākļos, starp citu, labs atbalsts ir vēl viena elektroniska ietaise - saķeres kontrole. To, tāpat kā ABS, var atslēgt pavisam, atstāt stingrajā pamatrežīmā, bet var arī aktivizēt «sportu», kas pieļauj riteņa kontrolētu buksēšanu un sānslīdes. Tad nu arī amatieris ar platu smaidu ģīmī var droši frēzēt un izlikties par Dakaras potenciālu iekarotāju. Atgriežoties uz asfalta, priecē dažādi praktiski sīkumi. Piemēram, Adventure bāku tilpums ir 33 litri, kas ar 6,7 litru testa patēriņu nodrošinātu ap 500 km tāldarbību. Bagāžas stiprināšanas sistēma ar oriģinālajiem koferiem ir tālbraucēja slapjais sapnis.
Tas nevar būt lēti
Tāpēc, ja izklausās, ka GS ir viens pabeigts produkts, ar ko var «gāzēt» uz darbu, doties apkārt pasaulei vai vienkārši aizšaut uz laukiem, tad tā tiešām ir. Un, ja rodas aizdomas, ka tas viss nevarētu būt lēti, jums atkal ir taisnība. Par pilnīgi aprīkoto testa moci dīleris prasa seju bāli krāsojošus 17 972 eiro. Taču pirms sniegties pēc kodu kalkulatora, es ieteiktu apsvērt GS bāzes versiju, kas, ja neplānojat urķēties Himalaju pakājē, ir izdevīgāka. Un noteikti dodieties izmēģinājuma braucienā, arī ar konkurentiem KTM 990 Adventure un Yamaha XT1200Z Super Tᅢᄅnᅢᄅrᅢᄅ, lai pēcāk neizrādās, ka GS rafinētība izrādās tā lielākais trūkums.
Motociklu pasaulē tā mēdz gadīties.#