Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Uzticams piedzīvojumu biedrs

Vidusmēra motociklista domas šaudās visneiedomājamākos virzienos, taču, ja tām paseko ilgāk, viens noteikts vektors izceļas vairāk un ir saistīts ar ceļošanu - jo tālāk, jo labāk! Ja kopā saliek vīrieti un motociklu, tā vienkārši notiek. Ceļošanai piemērotākā motocikla meklējumos kandidātu saraksts ir visai īss. Un, lai kā arī grozītu izvēles kritērijus, saraksta augšgalā allaž izvirzīsies BMW R 1200 GS Adventure.

Biedējošs, tomēr draudzīgs

2010. gadā šo motociklu par popzvaigzni padarījis aktieris Jūens Makgregors un viņa draugs Čārlijs Būrmans, iemūžinot savus pasaules apceļošanas piedzīvojumus vairākās filmās. Iesākumā GS gan pārsteidza ar tehniskiem risinājumiem, kas, kā likās, nav savietojami ne ar bezceļu, ne sportu. Piemēram, gaisa/eļļas dzeses boksermotoru vai priekšējā riteņa piekari, kas ņemta no automobiļu būves. Pieskaitiet savdabīgo dizainu, un nav jābrīnās, ka motopasaulē GS savu reizi ir bijis pat izsmejamā lomā. Ar apbrīnojamu uzticību sekojot savai vīzijai, soli pa solim vācieši radījuši aparātu, kas kļuvis par etalonu. Tam par neapgāžamu pierādījumu kalpo vairāk nekā pusmiljons pārdotu motociklu un Vācijā visvairāk pirktā modeļa tituls. Tomēr, kā jau dzīvē gadās, kad pieej briesmīgajam pūķim tuvāk, pamani, ka tas ir uztaisīts no kreppapīra, bet aiz šņukura lokās pilnīgi nekaitīgs ķīnietis. Tiekoties ar šogad modernizēto GS Adventure, pārņem līdzīgas sajūtas, tikai atšķirībā no pūķa tās par vilšanos nenosauksi.

Sporta kamieli izsaucāt?

Sēdpozīcija GS seglos, īpaši lielāka auguma vīriem, ir tieši tas, ko izrakstījis dakteris. Mugura virs komfortablā sēdekļa slejas taisni, stiepiens līdz platajai stūrei ir viegls, bet kājas paliek saliektas mērenā leņķī. Sēdeklis arī izrādās ne tik augsts, kā pirmajā mirklī šķita, toties skats no ugunsdzēsēju torņa blīvā satiksmē ir īsta dāvana. Nospiežot startera pogu, opozītmotors, kas tagad attīsta 110 ZS jaudu un ģenerē varenu 120 Nm griezi, atdzīvojas ar jūtamu vibrāciju - garenvirzienā novietotā kloķvārpsta, divu lielu virzuļu iegriezta, liek mocim sašūpoties veidā, kāds raksturīgs tikai BMW. Tālāk viss vienkārši - garajā piekarē klanoties ne visai gludi strādājošās ātrumkārbas pārnesumu maiņas momentos, pelēkais milzis braši uzņem ātrumu un, spīdinot pretīmbraucējiem ar papildlukturiem, braši iekļaujas satiksmes plūsmā.

Svars burtiski pazūd

Īpatnējā motora priekšrocības un trūkumi kļūst acīmredzami gandrīz uzreiz: lai cik neganti pilots apietos ar gāzes rokturi, motora vadība ir noregulēta tā, ka ļoti asi rāvieni nav iespējami. GS ir ātrs, bet ne ass. Kaut kas līdzīgs šai šķietamajai pretrunai parādās arī motocikla vadāmībā. Kolīdz mocis izkustas, tā svars - 256 kg ar pilnu bāku - burtiski pazūd, un, pateicoties milzīgam stūres pagriešanas leņķim, piemēram, veikt lēnu apgriešanās manevru ir tīrais nieks. Milzis precīzi dodas pa uzdotajām trajektorijām, un pēc kāda laika ārpilsētas ceļos attopos BMW līkumos sasveram tādos leņķos, kādi iepriekš likušies riskanti ar daudz vieglākiem močiem. Tikpat pārliecinoši GS uzvedas arī uz grants ceļiem. Bedres un smilšu sanesumi to izsist no ierindas nespēj. Vien jārēķinās, ka relatīvi lielā svara apstādināšanai ir jāiemēra arī bremzēšanas ceļš, citādi nepalīdzēs pat kombinētās bremzes ar ABS. Savs devums ir no papildaprīkojuma nākušajai elektroniski vadāmajai piekarei, kas ir viens no BMW jājamzirdziņiem.

Dakaras faniem

Kamēr ar GS nemēģina pārbraukt šķēršļiem, kas pārsniedz klīrensu, motocikls uzvedas braši. Pa meža celiņiem var joņot ar pieglaustām ausīm, vēlams paturot prātā inerces nenovēršamo dabu. Šādos apstākļos, starp citu, labs atbalsts ir vēl viena elektroniska ietaise - saķeres kontrole. To, tāpat kā ABS, var atslēgt pavisam, atstāt stingrajā pamatrežīmā, bet var arī aktivizēt «sportu», kas pieļauj riteņa kontrolētu buksēšanu un sānslīdes. Tad nu arī amatieris ar platu smaidu ģīmī var droši frēzēt un izlikties par Dakaras potenciālu iekarotāju. Atgriežoties uz asfalta, priecē dažādi praktiski sīkumi. Piemēram, Adventure bāku tilpums ir 33 litri, kas ar 6,7 litru testa patēriņu nodrošinātu ap 500 km tāldarbību. Bagāžas stiprināšanas sistēma ar oriģinālajiem koferiem ir tālbraucēja slapjais sapnis.

Tas nevar būt lēti

Tāpēc, ja izklausās, ka GS ir viens pabeigts produkts, ar ko var «gāzēt» uz darbu, doties apkārt pasaulei vai vienkārši aizšaut uz laukiem, tad tā tiešām ir. Un, ja rodas aizdomas, ka tas viss nevarētu būt lēti, jums atkal ir taisnība. Par pilnīgi aprīkoto testa moci dīleris prasa seju bāli krāsojošus 17 972 eiro. Taču pirms sniegties pēc kodu kalkulatora, es ieteiktu apsvērt GS bāzes versiju, kas, ja neplānojat urķēties Himalaju pakājē, ir izdevīgāka. Un noteikti dodieties izmēģinājuma braucienā, arī ar konkurentiem KTM 990 Adventure un Yamaha XT1200Z Super Tᅢᄅnᅢᄅrᅢᄅ, lai pēcāk neizrādās, ka GS rafinētība izrādās tā lielākais trūkums.

Motociklu pasaulē tā mēdz gadīties.#

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas, eiro

BMW R 1200 GS 13 220
BMW R 1200 GS Adventure 14 795

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?