Slēptais apvidnieks
Par spīti vismazākajam ciparam no visiem X modeļiem, tas ir auto ar ambīcijām. Draudīgajai priekšpusei, kas veidota pēc jaunās 5.sērijas parauga, maz kopīga ar draudzīgo «vieninieku», bet izvirzītais bampera «apakšžoklis» liek X1 izskatīties pēc īsta bosika. Pat izmēru lielākais X3 nevar lepoties ar tik uzstājīgu ārieni. No priekšas līdz aizmugurei mazāk nekā četrarpus metru garš - «iksiņš» ir kompakts, sportisks un izteikti džipisks. Tas gan ir pretrunā ar BMW apgalvojumiem, ka X1 nemaz nebija iecerēts kā SUV, tāpēc mazākie motori tiek komplektēti ar vienas ass piedziņu. Taču, pazīstot X modeļu gammu un BMW pircēju dabu, skaidrs, ka bez uzraksta «xDrive» uz durvīm neiztikt. Izņēmums varētu būt Dienvideiropa, kur cilvēki gatavi atteikties no visa un braukt kaut ar koka riteņiem, ka tikai ar BMW, kā arī 4x4 transporta nīdēju valstis. Tur BMW atkārtos Nissan gājienu, kurš nevainīgi «klārēja» frančiem un holandiešiem, ka Qashqai nemaz nav nekāds SUV, bet tikai tāds drusku augstāks kompaktnieks, nu gluži kā Golf, tikai ar lielākiem riteņiem. Ar tādām pašām sekmēm BMW varēs stāstīt, ka X1 sDrive 1.8d ir tas pats, kas 318d Touring universālis, tikai domāts tiem, kam padevušies garāka auguma bērni, un šiem, redz, galva baksta griestus.
Cena kož
Austrumeiropieši, kas mīl džipus un nemīl šķirot atkritumus, gan sauc lietas īstajos vārdos. Aizmugurē X1 patiešām ir uz pusi augstāks nekā 3.sērijas Touring, taču ceļgali tik un tā masē vadītāja muguru caur atzveltni. 1.sērijas askētiskais kokpits, kam sveši ne tikai BMW jaunākie multimediju sasniegumi, bet lielā daļā paneļa arī mīkstās plastmasas, it nemaz neatbilst X1 cenai, kas tikai uz papīra izskatās cerīga - 30 370 eiro. Lētākā pilnpiedziņas mašīna maksā 2000 eiro vairāk, un, kad tukšā bāze papildināta ar nepieciešamajiem aksesuāriem, X1 jau maksā 40 tūkstošu. Topa versijas 2.3d (dīzelis ar divām turbīnām un 204 ZS) un 2.8i (vienīgais sešcilindru X1) jau brīvi aizlido līdz pussimtam tūkstošu. Lai kas arī X1 ir mazs, cena tā noteikti nav. X1 salonā ir arī kāda amizanta detaļa. BMW pēdējā brīdī apķēries, ka automašīnā ir pārlieku maz glāžu turētāju, tāpēc X1 ticis pie piespraužamā kapholdera no 6.sērijas coupe.
No dubļiem nebīstas
Tad par ko fanojam? Par to, ka tas ir BMW, izskatās kā BMW un brauc arī kā BMW. X1 ideāli turas uz ceļa, klausa stūrei ne sliktāk par jebkuru 3.sērijas xDrive modeli un vienlaikus dod paaugstinātas sēdēšanas sajūtu, kas tā patīk sieviešu kārtas auditorijai. Diez vai X1 ir izteikts meiteņu auto, taču valstī, kur tāds liktenis piemeklējis gan X3, gan Freelander, nekas cits laikam nav gaidāms. Turpinot domu, var minēt, ka pirmie X1 nonāks ielās varen bagātīgos izpildījumos, jo automašīnu var izrotāt ar skaistiem diskiem, jumta lūkām un neparastiem krāsu toņiem. Tiem retajiem, kas X1 saskata mūsu ceļiem piemērotu BMW īpašību koncentrātu mazā formātā, ieteicams sākt iepazīšanos ar lētākajām versijām. Elementārs 2.0d ar sešpakāpju manuālo kārbu brauc vieglāk un straujāk nekā «automatizētie» smagsvari, bet augstākas riepas uzņem sitienus, ko zemprofila gumija caur stingro piekari nodod X1 virsbūvei. Protams, vislabāk būtu vispār nebraukt pa bedrēm, taču Latvijā tas faktiski nav iespējams. Turklāt xDrive pilnpiedziņas sistēma bez jebkādām palīgierīcēm un bloķētājiem ir neparasti spējīga un tā vien vilina nobraukt no asfalta. BMW X1 nav nekāda kristāla kurpīte, bet gan izturīgs zābaciņš, tas nekas, ka lakots un ar zelta sprādzi.#