Saeimā pieņemtajā likuma redakcijā šis depozīts definēts kā naudas summa, kas fiksēta atkarībā no iepirkuma līgumcenas un piemērojamās procedūras un kuras apmēru un samaksas kārtību nosaka valdība. Tādēļ, kā norāda prezidents, neesot skaidrs, vai tas būs samērojams ar valsts nodevu apmēriem par sūdzību sniegšanu administratīvajā tiesā.
Šī norma no valdības iesniegtā likumprojekta pēc diskusijām Saeimā tika izslēgta, taču pirms trešā lasījuma atkal iekļauta kā atbildīgās Tautsaimniecības komisijas priekšlikums. Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Vents Armands Krauklis (TP) atzina, ka jau pirmdien notiks sēde, lai lemtu, ko iesākt. Viņš pauda cerību, ka šovasar tomēr būs pietiekami daudz Saeimas ārkārtas sēžu, lai likumu varētu pieņemt, jo tajā ir vairākas būtiskas normas, kas atvieglo administratīvo slogu.
Pie V.Zatlera bija vērsusies arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), kas lūdza likumu neizsludināt, pieļaujot, ka pretējā gadījumā tā saukto blēžu nodevas normu Satversmes tiesā varētu apstrīdēt vairāki LTRK biedri. Depozīta iemaksa, kas izvēlēta kā līdzeklis cīņai ar nepamatotiem iesniegumiem IUB, nav samērīga ar iespējamu Satversmes 92.pantā nostiprināto pamattiesību - aizstāvēt savas tiesības un likumiskās intereses - aizskārumu, piekrīt prezidents.
IUB priekšnieks Andrejs Tiknuss atzīst, ka, ieviešot iesnieguma nodrošinājumu, sūdzības nenāktu no tiem, kas to dara sporta pēc, taču tas varētu būt traucēklis arī tiem, kuriem ir pamats sūdzēties. Kā pozitīvu lietu jaunajā likumā IUB šefs min biroja tiesības atstāt noteiktus iesniegumus bez izskatīšanas. Arī V.Zatlers to min kā par depozītu labāku alternatīvu.