Taču šovasar karstās diskusijas par taksometru biznesu šo ieceri par pasažieru pārvadājumu maršrutu un kursēšanas grafiku saskaņošanu atkal aktualizējušas. Vispirms gan jāteic, ka asie pārmetumi, kas veltīti taksometru biznesam, atklājuši divas klasiskas problēmas. Pirmā problēma ir tā, ka mūsu sabiedrībai piemīt tendence dažādas tautsaimniecības nozares dēmonizēt. Iepriekš šādu dēmonizēšanu piedzīvoja gan banku sektors, gan nebanku aizdevēji, gan būvniecība, gan vēl citas nozares. Nenoliedzami, nav dūmu bez uguns, un minētajām nozarēm kritika bija vajadzīga un kļuva par dzinuli noderīgam pašattīrīšanās procesam. Taču nevajag pārspīlēt, pasludinot, ka taksometru biznesā slikti ir pilnīgi viss.
Otra problēma ir tā, ka Latvijā atšķirībā, piemēram, no Dienvideiropas valstīm, nav spēcīgas, laika gaitā noslīpētas mazo uzņēmumu biznesa kultūras tieši pakalpojumu sfērā. Taksometru jomā šādas kultūras neesamība rada situāciju, kas var piesaistīt darboņus, kuri orientējas uz ātru peļņu un nerūpējas par reputāciju un biznesa ilgtspēju.
Taču taksometriem veltītā kritika atklāj arī baltos plankumus pasažieru pārvadājumos. Piemēram, situācija, kādā nonāk ceļotāji, nokāpjot no prāmja Rīgas Pasažieru ostā. Sabiedriskā transporta, kas pieturētu tieši pie ostas, nav. Līdz tramvajam nav tālu, bet tramvaja pietura no ostas nav redzama. Savukārt Tallinas ostā pilsētas autobuss pietur gandrīz pie durvīm tiem termināliem, kurus izmanto daudzi prāmju pasažieri, turklāt šī autobusa maršruts ļauj nokļūt gan pilsētas centrā, gan autoostā, gan lidostā. Arī aizbraucot uz Helsinkiem, redzams, ka tramvaja pieturas ir gandrīz pie ostas terminālu durvīm un ar tramvaju iespējams nokļūt pilsētas centrā pat ļoti agrā rītā. Un arī Stokholmā, uz kurieni ved prāmis no Rīgas, autobusa pietura atrodama turpat pie ostas un raiti var nokļūt pilsētas centrā.
Protams, gan Tallinā, gan Helsinkos, gan Stokholmā ostas apkalpo lielāku pasažieru skaitu nekā Rīgā. Tomēr varbūt uz problēmu, ko aktualizējušas taksometru tarifu un servisa atšķirības, jāparaugās plašāk un jāpilnveido sabiedriskā transporta sistēma?