Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs
Jānovērš nepilnības, lai klientus neaizvilinātu ambiciozie jaunpienācēji

Konkurenti pie banku stūra

Nesen, raksturojot situāciju finanšu jomā, nodarbinātības eksperti Dienai izklāstīja, ka paralēli bankām aizvien būtiskāku lomu spēlē finanšu tehnoloģiju jeb FinTech uzņēmumi un citi inovatīvi projekti.

Nenoliedzami tieši bankām ir būtiska loma tautsaimniecībā. Ievērojama daļa iedzīvotāju ir vismaz vienas bankas klienti, uzņēmumu funkcionēšana nav iedomājama bez konta bankā, turklāt bez sadarbības ar bankām nevar iztikt arī valsts un pašvaldību sektors. Jāņem arī vērā, ka bankas sniegušas atbalstu privātpersonām hipotekāro kredītu un dažādu citu aizdevumu saņemšanā, bet uzņēmumiem – biznesa projekta kreditēšanā.

Nav gan noliedzams arī tas, ka banku sektoru laiku pa laikam apēnojušas dažādas problēmas, un Latvijā banku sektors asociējas gan ar vieglprātīgu kreditēšanas politiku laikā pirms 2008.–2009. gada globālās krīzes, gan ar dažu banku šokējoši pēkšņo izkrišanu no aprites.

Taču pēdējā laikā banku sektoram kopumā veicies labi. Finanšu un kapitāla tirgus komisija vēsta, ka Latvijas banku sektora peļņa pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos bijusi 232 miljoni eiro, un pelnošākās bijušas Swedbank – peļņa 85,1 miljoni eiro, Luminor – 38,8 miljoni, SEB banka – 33,7 miljoni un Citadele – 16,4 miljoni eiro.

Taču līdz ar nebanku aizdevēju un FinTech uzņēmumu lielo rosību rodas likumsakarīgs jautājums – cik lielu daļu no "banku pīrāga nokodīs" šie konkurenti?

Līdz šim Latvijā skaļākie izaicinājumi, kas mesti bankām, saistīti ar t. s. ātro kredītu plašo piedāvājumu un ar IPAS Indexo ienākšanu 2. pensiju līmeņa pārvaldīšanas segmentā. Kas būs turpmāk?

Protams, ir virkne darījumu, kuros bez bankām neiztikt. Turklāt mūsu valsts iedzīvotāji ir konservatīvi – reiz izvēlētu banku, teātri, poliklīniku, veikalu vai kafejnīcu nemaina gadiem ilgi, bet vairs neapmeklē tikai tad, ja tiek nopietni aizvainoti un nolemj: "Turp neiešu vairs nekad!" Taču, ja reiz tā nolēmuši, tad arī neiet un atrod citu variantu.

Patlaban rodas iespaids, ka bankām risks zaudēt klientu ir tāpēc, ka tās ļauj pasliktināties klientu apkalpošanas kultūrai filiālēs. Ja daudzus miljonus pelnoša banka neuzskata par vajadzīgu organizēt apkalpošanu filiālēs tā, lai apmeklētājiem nebūtu bezjēdzīgi jātērē laiks, nīkstot garās rindās un raugoties uz tukšām konsultantu darba vietām, kurās vajadzētu atrasties bankas darbiniekiem, bet kuri tur nezin kāpēc neatrodas, tad skaidrs, ka banku sektoram ātri jānovērš nepilnības, lai klientus neaizvilinātu ambiciozie finanšu jomas jaunpienācēji.

Top komentāri

loti mazam procentam
l
iedzīvotāju ir vajadzīgas bankas ! Viņi tiek dažādiem līdzekļiem piespiesti barot ž bankas!
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē