Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Krēsli vai konkurētspēja?

Līdzīgi kā Ventspils brīvostu, arī Rīgas brīvostu un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas ostu plānots pārveidot par valsts kapitālsabiedrību – trešdien žurnālistiem pauda satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Lai gan šī ideja nav nekāds jaunums un par to vairāk vai mazāk publiski runāts gana daudz, tomēr nepamet sajūta, ka pašreiz aktīvi virzītā ostu pārvaldības modeļa maiņa vairāk ir domāta nevis kā instruments, lai ostas padarītu konkurētspējīgākas, bet gan kā atsevišķu politisko vai ekonomisko grupu kādu iespējamu ambīciju vai mērķu īstenošana.

Mazliet izbrīna arī ministra atšķirīgā pieeja triju lielāko ostu iecerētā pārvaldības modeļa veidošanas politikā – vismaz tā var spriest pēc viņa izteikumiem preses konferencē, kurā viņš pieļāva iespēju, ka Liepājas ostas pārvaldes struktūrās varētu iekļaut arī pašvaldības un ostā strādājošo uzņēmumu pārstāvjus, kamēr par Rīgas un Ventspils ostām šāda iespējamība netiek pieminēta. Loģisks jautājums – ar ko Rīgas un Ventspils pašvaldība un to iedzīvotāji, kā arī abās ostās strādājošie uzņēmēji ir sliktāki par Liepājā mītošajiem?

Protams, attīstība nav iespējama bez reformām un pārmaiņām, tomēr gribētos, lai pārmaiņas šāda līmeņa Latvijas tautsaimniecībai svarīgās struktūrās tiktu virzītas daudz caurredzamāk un saprotamāk, sevišķi ņemot vērā Linkaita piebildi, ka jau 1. jūlijā Saeimā jābūt iesniegtam gatavam likumprojektam par izmaiņām ostu pārvaldībā.

Un vēl pagaidām neatbildēts, taču ļoti būtisks jautājums ir par to, kā tiks komplektētas ostu pārvaldības struktūras.

Proti, ja personālijas tiks virzītas tādā pašā veidā, kā pārstāvjus ostu valdēs  iecēla līdz šim, tad diez vai ir liels pamats runāt par labāka pārvaldības modeļa un stabilitātes radīšanu. Nenoliedzami nesaprotama jau gadiem bijusi atsevišķu ostu valdes locekļu izvirzīšanas un apstiprināšanas procedūra un izvēles kritēriji, kad labi apmaksātajos krēslos radīta iespēja iesēsties partijām pietuvinātām, taču no tranzīta, loģistikas un ostu biznesa saprašanas nereti visai tālu esošām personām. Starp citu, arī pašreiz viens otrs kādas ostas valdē ērti iekārtojies "speciālists" raisa visai lielas šaubas par saprašanu pārraugāmajā jomā. Turklāt šāda situācija bijusi gadiem raksturīga arī virknē valsts kapitālsabiedrību, tajās apstiprinot arī personas ar ne īpaši labu reputāciju.

Tieši tādēļ īpaši būtiski sabiedrībai redzēt skaidru apliecinājumu no "reformatoriem", ka izmaiņas ostu pārvaldības modelī ir tiešām mērķētas to konkurētspējas būtiskai celšanai starptautiskā līmenī, nevis kādu šauru interešu grupu vēlmju apmierināšanai un savējo sabīdīšanai labi atalgotos amatos. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē