EP deputāta ierosinājums gan izpelnījās ļoti atšķirīgus Facebook lietotāju vērtējumus, taču ir manāms, ka arī uzņēmumu paziņojumos parādās frāzes par militāro jomu, malā pabīdot līdzšinējo "modes lietu" – ilgtspēju.
Ja distancējas no divām galējībām – vēlmju domāšanas "karš neizies ārpus Ukrainas tāpēc, ka mēs karu negribam" un panikas "šausmas, tūlīt mums uzbruks" –, ES virzību uz kara ekonomikas režīmu var uztvert ar vēsu prātu. (Vērts atcerēties, ka bieži nepiepildās ne naivi optimistiskās, ne drūmi pesimistiskās prognozes un reālā situācija balansē pa vidu starp tām.)
Ir iespējams, ka cilvēki, kuri apsver nekustamā īpašuma iegādi, sāks vairāk interesēties par lauku mājām nekā par dzīvokļiem un birojiem daudzstāvu jaunceltnēs, jo nemierīgos laikos tieši lauku īpašums var dot vismaz psiholoģisku drošības izjūtu. To daudzviet pasaulē jau pierādīja Covid-19 pandēmija, kad cilvēki ārpus pilsētām distancējās no epidemioloģiskajiem riskiem. Paralēli tam ir iespējams, ka militārās infrastruktūras un civilās aizsardzības objektu veidošana paplašinās darbības sfēras rūpniecībai un būvniecībai.
Savukārt tas, ko gan mūsu valstī, gan starptautiskajās institūcijās pie varas esošajiem politiķiem vajadzētu vairāk skaidrot sabiedrībai, ir saistīts ar digitālās aprites un ar mobilitātes risinājumiem. Nesen, 5. martā, uz laiku pārstāja darboties ASV uzņēmuma Meta sociālās saziņas vietnes Facebook, Messenger un Instagram, un 6. martā problēmas piemeklēja Latvijas Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmu, turklāt ir arī daudz citu piemēru, kas pierāda, ka digitālajā sfērā ne vienmēr viss darbojas ideāli.
Problēmas ir arī ar transporta infrastruktūru, jo, piemēram, mūsu valstī ziņas par vilcienu reisiem, kuri ir atcelti vai kavējas, pēdējā laikā ir parādījušās tik bieži, ka paļauties uz starppilsētu pasažieru pārvadājumiem vienkārši vairs nav iespējams.
Respektīvi, kara ekonomikas režīma ieviešanu politiķi varētu sākt, stiprinot mūsu pārliecību, ka jebkādas krīzes brīdī mēs saņemsim precīzu, objektīvu informāciju par situāciju un ka varēsim paļauties uz to, ka pasažieru pārvadājumi un pārējā nepieciešamā infrastruktūra funkcionē bez problēmām.