Nesen Dienai arī ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens sacīja – ikvienam uzņēmumam jādomā par ārvalstu tirgiem un klientiem: "Pat ja runājam par kafejnīcu, kas atrodas Rīgā, Brīvības ielā, tad arī šīs kafejnīcas īpašniekam jādomā, kā piesaistīt ārvalstu tūristus." Tās pašas ministrijas valsts sekretāra vietnieks Raimonds Aleksejenko savukārt aicinājis Latvijas reģionu uzņēmumus ciešāk sadarboties tūrisma veicināšanā.
Pērn Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 1,57 miljoni ārvalstu viesu, vēsta Centrālās statistikas pārvalde. Tas, salīdzinot ar mūsu valsts iedzīvotāju skaitu – nepilniem diviem miljoniem –, nav maz. Protams, līdz Eiropas Savienības prezidējošās valsts Maltas tūrisma industrijas mērogiem – aptuveni četras reizes vairāk tūristu gadā nekā Maltā vispār iedzīvotāju – Latvijai vēl ir, kur augt.
Turklāt statistika atklāj kādu interesantu tendenci. Izrādās – vairāk nekā 79% ārvalstu viesu apkalpoti tūrisma mītnēs Rīgā, vien 7,3% – Jūrmalā, savukārt Liepājā tikai 1,7%, Ventspilī – 1,6%, Daugavpilī – 1,1%. No visiem novadiem akcentēts Rīgai tuvais Siguldas novads, norādot, ka tā tūrisma mītnēs pabijuši 1,4% ārvalstu viesu. Izrādās, nomaļākos novados ar ceļotāju piesaisti neiet viegli un vienkārši.
Diena jau sistemātiski vēstījusi par bēdīgo Latvijas autoceļu kvalitāti un to, ka atbildība gulst uz valsts un pašvaldību pleciem, protams, nenoliedzot gadījumus, kad būtiska ir arī uzņēmumu un privātpersonu loma. Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvis Aino Salmiņš Dienai sacījis: "Pašvaldību pārziņā esošo autoceļu kopējais garums ir 32 tūkstoši kilometru, no kuriem 29 tūkstoši ir ar grants segumu. Finanšu trūkuma dēļ puse grants ceļu ir praktiski neizbraucami." Nav noslēpums, ka Latvijā ir iespaidīgi dabas objekti un interesanta arhitektūra, pieejamību kam apgrūtina tieši bēdīgā ceļu kvalitāte. Un ja ar ceļu kvalitāti ir tik slikti, ka, pēc Pašvaldību savienības domām, tās dēļ no laukiem bēg pat iedzīvotāji, tad kā lai uz laukiem atvilina ārvalstu tūristus?
Te atkal redzama nepieciešamība pēc precīzas valsts mēroga stratēģijas. Ar lauku uzņēmēju centieniem, veidojot viesu mājas un pastaigu takas, rūpējoties par dabu un arhitektūru, var nepietikt, ja valsts un pašvaldības nerūpēsies par autoceļiem, pa kuriem vispār var ierasties ārvalstu viesi.
Neiestigt autoceļu grambās
To, ka Latvijā iedzīvotāju skaits nepieaug, bet tieši pretēji – samazinās, turklāt sabiedrības labklājība un līdz ar to arī iedzīvotāju pirktspēja būtiski nepalielinās, uzsver ekonomikas analītiķi, norādot – tāpēc ļoti svarīgi ir nodrošināt ārvalstu naudas plūsmu Latvijas virzienā.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.