Lidostas un taksometru sāga jau kļuvusi par absurdu kauna traipu valstij, ko nedzēsīs nekādas miljonus vērtas tēla veidošanas kampaņas, lai ko arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra nemēģinātu iesmērēt kā īsto "magnētu" Latvijai. Diemžēl redzams, ka arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) plāta rokas un tā īsti neko reālu nedara, lai šo patvaļu ierobežotu.
Tikmēr galvenā taksometru haosa vaininiece KP pozicionē, ka jezga lidostā uz to nekādi neattiecas, iespējams, cerot, ka visi aizmirsīs faktu – tieši sākotnējais KP lēmums atvēra lidostas vārtus visiem ātras peļņas tīkotājiem, kuri spēj sagrabināt pāris tūkstošus vecai klaberkastei. Tiem, kuriem aizmirsies, – jau kopš 2008. gada KP cīnījās, lai lidosta būtu pieejama visiem taksometru pakalpojumus sniegt gribētājiem, līdz 2017. gadā Administratīvā tiesa lēma aizliegt lidostai izsniegt licences taksometru pakalpojumu sniegšanai tās teritorijā. Līdz tam par lidostas vizītkarti bija kļuvuši zaļie Baltic Taxi un sarkanie Red Cab taksometri, kas, iespējams, KP un tās vadītājai nešķita pieņemami.
Protams, divos gados situācija savā ziņā uzlabojusies – taksisti logus viens otram vairs nedauza, mašīnas pie lidostas nededzina, kas ir pozitīvi. Taču pakalpojuma cenas joprojām netiek regulētas, kā rezultātā ne viens vien mūsu valsts viesis prom dodas ar zināmām mielēm un pamatīgu "piečakarētības" sajūtu. Sanāk, ka šī ir tā godīgā konkurence, par ko iestājusies KP un tās vadītāja Skaidrīte Ābrama.
Diemžēl, sekmējusi haosu lidostā, Ābramas kundze tagad ir apņēmības pilna ķerties pie Rīgas atkritumu saimniecības "sakārtošanas". Viņai, redziet, netīk, ka pilsētā būs viens spēcīgs operators, kurš gatavs investēt 100 miljonus infrastruktūras sakārtošanā. Pēc KP skatījuma, labāk būtu, ja Rīgas mēslus savāktu vairāki privātie uzņēmēji. Diemžēl, šķiet, Ābramas kundze neņem vērā starptautisko pieredzi, kas liecina – kārtību pilsētā var ieviest, uzticot atkritumu apsaimniekošanu tieši vienam operatoram, kā to izdarījusi Berlīne, Kopenhāgena un Helsinki. Pretējais notika Viļņā, kur pirms neilga laika nepārdomāta pilsētas sadalīšana apsaimniekošanas zonās noveda pie absolūta atkritumu haosa un kraha.
KP vadība nav eksperti visās frontēs. Tās lēmumi zīmē apokaliptiskas nākotnes vīzijas – tūristi (un arī vietējie), samaksājuši nenormālas summas par taksometru, lai nokļūtu līdz Vecrīgai, varēs ieplestām acīm staigāt un brīnīties par mūsu vecpilsētas atkritumu grēdām. Vai to vēlas panākt KP un tās haotisko darbību atbalstītāji?
Sačakarēja lidostu. Tagad Rīgu?
Konkurences padomes (KP) pieņemto lēmumu sekas nereti valstij jāstrebj gadiem. Jau ar zināmu rutīnu uzklausīju paziņas stāstu, kā viņa biznesa klientu nupat prasti "apčakarējis" vietējais pusbandītiska izskata taksometra šoferis, par braucienu no Rīgas lidostas līdz pilsētas centram pieprasot 80 eiro.
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
ļuļa
Rimma
.