Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +7 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Starpvalstu vilcienu gaidot

Nesenā pagātnē aviosatiksme bija tas transporta jomas segments, ko apvija spožs sajūsmas oreols. Lidsabiedrību piedāvājumam vēršoties plašumā, pieaugot konkurencei un samazinoties aviobiļešu cenām, daudzu valstu, arī Latvijas iedzīvotāji raudzījās uz iespēju ar lidmašīnu doties komandējumos, atpūtas ceļojumos un viesos kā uz ilgi lolotu sapņu piepildījumu.

Jāatceras, ka braukšanu pa autoceļiem līdz Berlīnei, Vīnei, Parīzei un pat Romai, Lisabonai un Atēnām, sēžot satiksmes autobusa vai tūristu grupas autobusa pasažieru sēdeklī, vai arī pie savas automašīnas stūres, daudzi Baltijas iedzīvotāji pagājušā gadsimta nogalē izbaudīja līdz mielēm un ar lielu prieku pievērsās zemo un vidējo cenu aviokompāniju piedāvājumam, tiklīdz šādas aviokompānijas sāka aizvien plašāk darboties mūsu reģionā. Tā rezultātā XXI gadsimta pirmās divas desmitgades daudzviet – un arī Baltijā – transporta nozares vēsturē ieies kā gaisa satiksmes triumfa laiks.

Taču pamazām ilūzijas pierimst, un iemesli tam ir vairāki. Pirmkārt, neatkarīgi no tā, kā strādā aviokompānijas un lidostas, gaisa satiksme ir ārkārtīgi atkarīga no laika apstākļiem, kuru dēļ rūpīgi plānots lidojums var aizkavēties vai pat tikt atcelts, un ar to vienkārši jārēķinās. Otrkārt, aviopasažieri neatkarīgi no gadu skaita, temperamenta, amata un sociālā statusa tiek pakļauti stingrai drošības kontrolei un ar to saistītiem ierobežojumiem, ko paredz starptautiskā mērogā ieviesti nosacījumi. Arī ar to vienkārši jārēķinās. Treškārt, gaisa satiksmes reputāciju pabojājušas pašas aviokompānijas un lidostas, uzņemoties apkalpot vairāk pasažieru, nekā reāli iespējams, tādēļ brīžiem zaudējušas kvalitāti. Lidosta Rīga nav vienīgā, kura saņēmusi kritiku par milzīgām rindām pie drošības kontroles, un aviokompānija airBaltic nav vienīgā, kurai pārmests tas, kas lidojums kādam pasažierim tiek atteikts tādēļ, ka pārdots vairāk biļešu nekā vietu lidmašīnā. Turklāt daudzviet pasaulē gaisa satiksmes darbinieki mēdz streikot. Un, kā jau visiem transporta līdzekļiem, arī lidmašīnām gadās tehniskas ķibeles, un, tāpat kā daudzu citu nozaru uzņēmumi, arī lidsabiedrības mēdz bankrotēt.

Ņemot vērā lidmašīnām veltīto ilūziju zudumu, Baltijā patlaban parādījusies liela interese par to, kad būs gatavs ātrvilciens Rail Baltica, jo daudzviet Eiropā tieši ātrvilcieni nodrošina raitu nokļūšanu, piemēram, 200–800 kilometru attālos galamērķos. Ņemot vērā potenciālo pasažieru interesi, ir īpaši svarīgi, lai Rail Baltica  projekts neiestrēgtu strīdos, skandālos, pārspīlētos tēriņos vai naudas trūkumā un lai pēc gadiem septiņiem, desmit mūsu reģionā būtu ātrvilciena popularitātes laiks.

Top komentāri

rekur
r
Visas aprakstītās pārdomas ir interesantas. Bet. 1990.g. no Rīgas C.dz. st. bija turpat 30 starptautisku dzelzceļa maršrutu, bet šodien 3. Kāpēc??? Bija starptautisks reiss- Tallina-Rīga-Viļņa-Varšava. Bija 3 pasažieru vagoni, kurus pēc 5 stundu gaidīšanas Viļņā, piekabināja Pēterburgas-Varšavas vilcienam. Galvenie pasažieri- pauninieki un cigarešu kontrobandisti. Maršrutu slēdza, kā nerentablu. Tagad, kad iedzīvotāju palicis par 30% mazāk un biļete maksās vismaz tikpat, kā lidmašīna- no zila gaisa parādīsies pasažieri. Smejieties?
LDz
L
Saule vēl nav uzlēkusi, bet Muļķu zemē jau sākās rosība (Buratino). Neceriet un negaidiet. 1936.gadā Rīga-Kēnigsberga-Berlīne 15 stundas. !980.gadā Rīga Maskava brauca 160 km/h. 2000. gadā braucu ar ICE 200 km/h. Šodien daudz kur jau ir 350-400 km/h. Mums sola ne agrāk kā 2026.g max 260 km/h. Pie kam Polijā neviens negrasās neko modernizēt no leišu robežas līdz Varšavai. Visticamāk, ES naudu nogriezīs un viss beigsies ar milzu būvbedri Rīgā un nozagtiem baļķiem no izcirstās stigas.
utt
u
Par pasaules aviāciju neņemos spriest, bet "Ŗīgas" problēmas pietiekami labi aprakstija Diena,Delfi un TVNET. Problēma ir nevis aviācijā, bet Latvijas Robežapsardzības un Muitas dienastos. Mīļā Latvijas valsts negrib maksāt robežsargiem pieklājīgas algas un ir milzīgs darbinieku deficīts. Tāpēc arī rindas. Kur te aviācijas vaina?
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē