Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie dati par ārvalstu tūristu skaitu mūsu valstī šā gada aprīlī, maijā un jūnijā - tātad periodā, kas jau uzskatāms par tūrisma sezonu, izskatās visai iepriecinoši - tūristu mītnēs uzturējušies 538,3 tūkstoši ārvalstu viesu, kas ir par 8,7% vairāk nekā otrajā ceturksnī pērn. Nav nekas pārsteidzošs arī tas, ka visvairāk ārvalstu tūristu bijis no Latvijai relatīvi netālām valstīm - Vācijas, Krievijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas.
Savukārt par neizmantotām iespējām liecina dati, ka ievērojami lielākā daļa ārvalstu tūristu viesojušies Rīgā un ievērojami mazāk - Jūrmalā, Liepājā, Daugavpilī un citur Latvijā. Ārvalstu tūristu uzņemšanā mūsu valsts galvaspilsēta dominē gluži tāpat kā daudzās citās jomās, un nesen notikušajos Rīgas svētkos izmantotais sauklis "Uz Rīgu", kas atsauc atmiņā Latvijas kino klasiku, precīzi raksturo arī ārvalstu tūristu interesi par Latvijas piedāvājumu. Tas, protams, nav itin nekas kritizējams vai negatīvs, tomēr liek domāt par citu mūsu valsts reģionu neizmantoto potenciālu ārvalstu ceļotāju uzņemšanā.
Te jāpiemin tūrisma biznesa pārstāvju iecienītais apgalvojums "tūrisms sākas ar transportu". Diemžēl Latvijas teritorijā kursējošo autobusu un vilcienu piedāvājums vismaz pagaidām ir tālu no tā, lai ārvalstu viesiem, kas ieradušies Rīgā, ļautu raiti nokļūt citās Latvijas pilsētās. Ir, protams, pozitīvie izņēmumi, kas iepriecina gan ar kursēšanas ātrumu, gan ar servisu, taču ir arī vēl ne mazums balto plankumu.
Latvijas tūrisma politikas plānotājiem derētu padomāt - varbūt ir vērts izvēlēties reģionu, ar kura popularizēšanu un attīstīšanu mērķtiecīgi strādāt, kā, piemēram, Somijā tas paveikts ar Lapzemes reģionu.
Uz Rīgu. Un kurp vēl?
Uzņemošais tūrisms, respektīvi, ārvalstu viesu ierašanās, ne vienai vien Eiropas valstij ekonomiski sarežģītos apstākļos palīdzējusi stiprināt tautsaimniecību, un šāda tendence daudzviet Eiropā bija vērojama arī, valstīm pārvarot 2008.-2009. gada globālo finanšu krīzi. Tūrisms, no vienas puses, ir viegli attīstāma joma, jo tajā ar prasmīgi veidotu visas valsts, kādas konkrētas pilsētas vai reģiona mārketinga stratēģiju var panākt ļoti daudz, taču, no otras puses, tas prasa arī ļoti sistemātisku valsts, pašvaldību un privātā sektora sadarbību, jo, piemēram, var jau popularizēt Latviju Ķīnā kā ieteicamu ceļojuma galamērķi tūristiem no šīs valsts, taču par popularizēšanas kampaņu ne mazāk svarīga ir ērta aviosatiksme, kas savienotu mūsu valsti un Ķīnu, un šīs Āzijas valsts iedzīvotāju gaumei atbilstošs viesnīcu un apskates objektu piedāvājums.
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Turističeskijs
Hūgo Vācietis >no barikād vācietis