Undines Radzevičūtes brīvā, rotaļīgā dzīvošana valodā un stila daudzveidīgumā, teksta iekšējā bagātīgā estētika padara romānu Zivis un pūķi par lasīšanas piedzīvojumu
Jaudīgais, niansētais un profesionāli spēcīgais muzikālais izpildījums diriģenta Mārtiņa Ozoliņa vadībā ir Latvijas Nacionālajā operā tapušā Jāņa Kalniņa operas Hamlets jauniestudējuma pamatvērtība
Dirty Deal Teatro un Kauņas Nacionālā drāmas teātra kopprojekts Frankenšteina komplekss ļauj modelēt situāciju, kurā mākslīgais intelekts ģenerē dramaturģiju dzīva autora vietā
Leona Brieža romāns Skuķe piedāvā aizraujošu ieskatu stāstā par dvēseles klaiņojumiem – stāstā, kurā ir daudz biogrāfiskā un vēsturiskā, bet kurš neizbēgami ievijas mitoloģiskajā
Normunda Naumaņa Gada balva mākslas kritikā pasniegta literatūrkritiķim Kārlim Vērdiņam. Jaunās kritiķes veicināšanas balvu saņem kinokritiķe Agnese Lipska
Igauņu rakstnieka Andrusa Kivirehka romāna Vīrs, kas zināja čūskuvārdus inscenējums Latvijas Nacionālajā teātrī nostāda opozīcijā dumju pirmatnību un vēl dumjāku civilizāciju, pa vidu risinot jauna cilvēka pieaugšanas stāstu
Vīnes akcionista Hermaņa Niča izstādē Rīgā redzamie rituāli nav mākslinieka neķītrās fantāzijas auglis, tie ir cieši saistīti ar Rietumu civilizācijas kultūras vēsturi
Režisora Berija Koska un diriģenta Ādama Bencvi Berlīnes teātrī Berliner Ensemble veidotais Trīsgrašu operas jauniestudējums pamatoti ir kļuvis par absolūtu kases gabalu un vienlaikus par atraktīvu brehtiskā teātra rokasgrāmatu
Jaunā Rīgas teātra triju izrāžu cikla Jaunie latviešu stāsti lielākais ieguvums ir atziņa, ka cilvēki – gan prototipi, gan viņu interpreti – joprojām ir tik dažādi un oriģināli, par spīti straujā laikmeta centieniem visu vienādot