Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 3. oktobris
Ilizana, Elza

Asmens un akmens

Par spīti vairākārtējām neveiksmēm, General Motors atkal un atkal cenšas iebarot Eiropas biznesmeņiem visdārgāko marku, mēģinot iestāstīt, ka Cadillac ir tikpat izmeklēts auto kā BMW vai Mercedes. Spītīgie Vecās pasaules iedzīvotāji atsakās tam ticēt, tāpēc Cadillac pārdošanas apjomi šaipus Atlantijas ir niecīgi.

Rīgā iespēja ieraudzīt uz ielas Cadillac Escalade ir pat lielāka nekā Londonā, taču Detroitas lepnums ir un paliek nesaprasta eksotika. Turklāt vēl pirms pieciem gadiem ģerboņoto automobiļu interjeri nebija labāki par 90.gadu Opel, bet vadāmību un gaitas īpašības nebija pat vērts salīdzināt ne ar vāciešiem, ne Lexus. Taču Cadillac mainās.

Šifrs nosaukuma vietā


Interese par Cadillac noteikti būtu lielāka, ja tiem būtu saprotamāki nosaukumi. Indeve apzīmēt visus modeļus ar trīsburtu kombinācijām, kuru atšifrējums ir pa spēkam tikai to izgudrotājam, nekādi neveicina atpazīstamību. No sarunā iepīta koda nosaukuma "piecsimt trīsdesmitais" mēs nekļūdīgi identificējam ne tikai BMW modeli, bet pat konkrētu motoru. Morzes ābeces signāls "es-tē-es" neraisa ne mazākās asociācijas ar Cadillac STS, bet gan ar saīsinājumu no nesimpātiska, medicīniska vārdu salikuma. Cadillac abrakadabra sākas ar modeli BLS. Taču, tā kā to ražo Zviedrijā, aprīko ar itāļu dīzeli un vispār nepārdod Amerikā, īsts Cadillac sākas ar CTS.

Lasvegasas ugunis


Skarbie, kā no akmens iztēstie mūsdienu Cadillac ir pavisam citādi nekā tehnoloģiskie, vēsie vācieši. Gluži kā no zobenu asmeņiem saliktais CTS radikāli atšķiras no vācu un japāņu konkurentiem. Fotokamera nespēj pilnībā atainot CTS proporcijas. 4,8 metrus garais auto ir mazliet pieplacis zemei, un slīpā aizmugurējā stikla dēļ izskatās pēc fantastiska sacīkšu auto. Platās riteņu arkas kontrastē ar augstiem sāniem. CTS ir kā reāls konceptauto, kurā vienmēr ir vieta nelielam pārspīlējumam. Sērijveida modelī flirts ar skatītāju parasti tiek likvidēts, bet CTS aizgājis tautās ar visiem pārspīlējumiem, lai tā būtu lielrūtainā radiatora reste vai metru garš stopsignāls. Naktī, kad CTS aizmugurē ieslēdzas visa tur ieskrūvētā iluminācija, tā vien gribas iesaukties: "Viva, Las Vegas!"

Amerikāņu dendijs


Cadillac saloni veikuši kolosālu evolūcijas lēcienu, izlaižot vismaz divas attīstības pakāpes. Pa kuru laiku viņi to paspēja?! Vēl vakar tas bija kaut kas grumbuļaini brūns ar ļodzīgām pogām, bet šodien Cadillac interjers ir tikpat kvalitatīvs kā Lexus. CTS iekšiene sastāv no augstvērtīgām plastmasām, teicami sašūtas ādas un nedaudz alumīnija imitācijas. Viduskonsole ir šaura kā Honda Legend, un funkciju pārbagātība uzkrāvusi ergonomiķiem uzdevumus, ar ko tie ne visur tikuši galā. Cadillac CTS kokpits koncentrējas nevis ap elektriski regulējamo stūri vai Optrion "pulksteņiem" ar naivu, sarkanu pārnesumu rādītāju, bet gan krāsainu touch-screen displeju, kas izbrauc tieši no viduskonsoles augšas. Tas ir skaists un ērts un tumsā ievelkas atpakaļ savā alā, atstājot redzamu tikai augšējo maliņu, uz kuru automātiski pārkārtojas radiostacijas. Žēl, ka ar ideāli sagrafēto displeju nevar vadīt klimata sistēmu. Miniatūrās pogas, kam uzticēta arī sēdekļu apsilde/ventilācija, kopā ar tikpat maziem displejiņiem nobāztas pašā apakšā.

Nesaostu - neticētu


Pārliecināt pircēju ar 50 tūkstošiem eiro kabatā par to, ka Cadillac CTS salons ir piemērota vieta, kurā investēt savu naudu, nu vairs nav grūti, taču automobilim vēl ir arī jābrauc. Premium automobilim piedevām jābrauc labi, un tas ir punkts, kurā Cadillac parasti bijis vājš.

Bijušais Cadillac imidžs, kurā nesteidzīgi šūpojas mīksti atsperotas un dīvāniem piestūķētas asfalta liellaivas, nav īstā vide, kur varētu piedzimt sportisks un dārgs auto ar asu kā žilete vadāmību. Tāpēc no CTS var apstulbt. Braukt ar aizvērtām acīm nav sevišķi laba doma, bet, ja vien jūs pamēģinātu, tad pavisam viegli noticētu, ka tas ir BMW.

Protams, nāktos arī paturēt ciet degunu, jo Cadillac salonam piemīt specifisks aromāts, un tas nepavisam nav līdzīgs Made in Germany aromiem. 3,6 litru V6 motors patlaban ir modernākais Cadillac dzinējs, un šo godu tas nes ar 311 ZS jaudu un atbilstošu paātrinājumu. CTS nav tik spējš kā līdzīgi motorizēti auto, un "automāta" elektroniskās domas brīžiem aizklīst neceļos, taču ar Cadillac ir sasodīti patīkami braukt. Ja premium automašīnas pievienotā vērtība ir ļaut justies īpašam, tad CTS tā ir 100%.

Pakaļējo riteņu piedziņa un moderna piekare nodrošina gaidīto baudu no RWD mašīnas vadīšanas, bez tam Cadillac CTS pat ar 18 collu riepām ir savaldīgs sportsedans un nekratās.

Tas ir apskates vērts


Kā reiz teica Ingus Baušķenieks, ja viss būtu brīnišķīgi, tad tas būtu par daudz brīnišķīgi, lai tā būtu. Cadillac CTS ir liels degvielas patēriņš, ciktāl tas attiecas uz 3,6 l motoru, ap 17 l/100 km. Motoram ar tiešo iesmidzināšanu tas ir par daudz. Ņemot vērā auto svaru, diez vai 2,8 litru bāzes V6 spēj radīt brīnumu, bet dīzelis iznāks tikai pēc gada. Cadillac jābūt greznam, un CTS tāds ir tikai Sport Luxury komplektācijā un ar automātisko pārnesumkārbu, kas kopā ir vismaz 43 000 eiro. Diez vai šādu auto kāds gribēs pirkt ar rokas kārbu, lai gan tāda ir iespējama. 3,6 l motors jau pieprasa 48 530 eiro, un tas ir bez navigācijas, Bose audiosistēmas un citiem Mens Gadget verķiem, kas piestaro gaišo kabīni ar high-tech spozmi.

Un tā mēs jau esam pie 50 tūkstošu robežas, ar ko vēl būtu par maz, ja gribētos, lai motors griež visus četrus riteņus. AWD opcija arī pieder pie Cadillac mazajiem pārsteigumiem. Par šādu naudu pircēji grib pārbaudītas vērtības, bet Cadillac CTS pie tādām nepieder. Tomēr tas ir atlētisks, interesants un kvalitatīvs, tāpēc, pirms izdarīt galīgo izvēli, vismaz paskatieties uz CTS. Kaut vai tāpēc, ka Cadillac autocentrs ir pa ceļam starp BMW un Audi.

***

Cenas, eiro


Cadillac CTS 2.8 V6 Elegance 37 895

Cadillac CTS 3.6 A/T Sport Luxury 48 530

BMW 525i 41 410

BMW 530i 45 010

Mercedes-Benz E280 41 000

Mercedes-Benz E350 48 100

Lexus GS300 43 680

***

Vērtē Avotiņš


Normunds Avotiņš

Cadillac CTS

* * * * Dizains

* * * * Tehnika

* * * * Komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Zirnis joko - 3.10.2024.

Iztikas minimums – aprēķins, cik slikti jādzīvo tautai, lai varas elite dzīvotu labi.

Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko