Arhitekts Toms Kokins to kritizē: «Bet kādu pilsētvidi piedāvā privātmāju rajoni? Videi trūkst būtiska sociālās dzīves kvalitāte. Tā izraisa vienīgi automašīnu kustību uz darbu, skolu un bērnudārzu. Teritorijā nedzīvo pietiekami daudz iedzīvotāju, lai lokāli nodrošinātu ikdienā nepieciešamos pakalpojumus, jo plaukstošs bizness šādās vietās nav iespējams. Turklāt diez vai uz privātmāju rajoniem kādreiz kursēs arī sabiedriskais transports. Kas notiks, kad benzīns maksās divus latus litrā? Kā iedzīvotāji nokļūs uz darbu, ja nevarēs atļauties automašīnu? Augsti attīstīta sabiedriskā transporta sistēma pat nav alternatīva, drīzāk iespēja dzīvot kvalitatīvā pilsētvidē.» Sestdienai Toms Kokins atklāj savas idejas par to, kā dzīvei jākoncentrējas pilsētā. Kāpec ne tā, kā Stokholmas centrā, kur tika veicināta dzīvojamo māju celtniecība. «Tā kā vietas vairs nebija, atļāva būvēt vēl divus trīs stāvus uz septiņdesmito un astoņdesmito gadu māju plakanajiem jumtiem. Uz viena Stokholmas centra universālveikala jumta izveidoja pat veselu ciematu ar privātmājām.» Visu rakstu var lasīt Sestdienā!
Ja pilsēta, tad spilgta!
«Kad tad, ja ne tagad?!» ― tā arhitekts Toms Kokins, domājot, kad un kā salabot robus Rīgas pilsētvidē. Viņš ir viens no izglītotākajiem jaunajiem pilsētplānošanas speciālistiem Latvijā. Šo jomu Rīgā, Kopenhāgenā un Stokholmā Toms studējis vairāk nekā desmit gadu.Latvijā daudzi cenšas kopēt «Rietumu modeli», dzīvojot mazos ciematiņos ārpus Rīgas un braukājot uz darbu galvaspilsētā.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.