Ķīnas Grand Prix sacīkstes no pirmās starta vietas sāka brits Hamiltons, bet jau piektā apļa starta taisnē abas Ferrari formulas ar DRS palīdzību teju vienlaikus aiztraucās viņam garām: spānis Alonso apsteidza britu pa kreiso malu, bet brazīlietis Felipe Masa - pa labo. Tai pašā aplī britu apsteidza arī soms Kimi Reikenens, un apļa beigās Hamiltons ar savu komandas biedru Niko Rosbergu devās boksos mainīt riepas.
Alonso un Masa to devās darīt nākamajā aplī. Spānim boksu apmeklējums lika zaudēt līdera godu tikai tik ilgi, kamēr visi piloti veica pirmo boksa apmeklējumu, pēc tam Alonso atguva vadību sacīkstēs un pārliecinoši to nosargāja pārējā distancē.
Uzvara Ķīnā spānim bija 31. karjerā, kas viņu visu laiku uzvarām bagātāko sarakstā ierindo 4. vietā. «Šī mums noteikti bija fantastiska sacīkste no to sākuma līdz beigām. Riepu dilšana bija droši vien pat mazāka, nekā mēs to gaidījām, tāpēc izdevās uzturēt daudz maz labu ātrumu,» pēc uzvaras sacīja spānis.
Pēdējo divu gadu čempiona Sebastiāna Fetela (Red Bull) ķibeles ar riepām un komandas izvēlētās stratēģijas neattaisnošanās lika ekspertiem un sacīkšu cienītājiem sākt spekulācijas, ka pašreiz Alonso izredzes uzvarēt šosezon ir labākas nekā vācietim. Pats Alonso uzsver, ka vēl ir stipri pāragri par to runāt, un viņam piebalsoja arī kopvērtējuma vicelīderis Reikenens, kurš nu ir finišējis jau 20 sacīkstēs pēc kārtas. Turklāt Ferrari komandas norādījumi Alonso neforsēt un nebraukt pārāk ātri liek saprast, ka arī viņiem ir aktuālas riepu dilšanas problēmas, tikai šoreiz izvēlētā stratēģija vainagojās ar panākumu.
Saņēmis norādījumus steigties prātīgi, Alonso komandai vairākkārt atkārtoja, ka viņš nemaz nesteidzas. Jau pēc uzvaras gūšanas viņš precizēja, ka steidzās gan. «Formula 1 sacīkstē nav iespējams nesteigties, bet, jā, tā ir tiesa, ka mums, iespējams, bija vēl ātruma rezerves,» skaidroja spānis un piebilda, ka vēl nav skaidrs, kad lai labāk to liek lietā. «Varbūt pēc nedēļas Bahreinā,» Alonso piesolīja intrigu pasaules čempionāta sezonas nākamajā posmā.