Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 14. novembris
Fricis, Vikentijs

Ar Dokker un Sandero atklāj jaunas takas

Normunds Avotiņš

Dacia pieder Renault, un franču mārketinga tehnologiem patīk uzsvērt automašīnas zemo sākumcenu. 5330 latu par piecdurvju hečbeku Sandero, kurš iekšpusē ir plašāks pat par dažu kompaktklases auto, ir satriecoši maz.

Diemžēl bāzes izpildījumā Sandero un dzimtas aizsācējs Logan no pasažieru automašīnas kļūst par komercauto - nekrāsoti bamperi, tērauda diski un minimālu komforta ierīču trūkums. Tas nav pievilcīgs skats, ja vien nedzīvojat pašā attālākajā Portugāles ciemā, kur ne tikai nav ziemas, bet nav arī spoguļu un tālruņu ar fotokamerām.

Automobilis, kas izvilcis Renault no krīzes laika parādiem, pelnījis ko vairāk. Pirmās paaudzes automašīnas izskatījās tā, it kā būtu uzzīmētas uz sienas zivju kombināta smēķētavā. Otro turpretim uzzīmēja autostilists ar flāmu baroka ēras gleznotāja cienīgu vārdu Lorenss van den Akers. Tā kā viņš bija aizņemts, «piestiķējot» pārāk lielu galvu jaunajam Renault Clio, lētā Dacia pa burzmu kļuva līdzīga pašam dārgākajam mazās klases automobilim, proti, VW Polo.

Pasaulē lētākais komforts

Kāds auto var iznākt par pieciem tūkstošiem latu? Tā kā jaunā Sandero virsbūve pārmaiņas pēc izgatavota industriālajā presē, nevis uz metālgriešanas darbagalda, tā vairs nav tik stūraina kā traktora kabīne. Arī daļu 1998. gada parauga Clio detaļu nācies aizstāt ar jaunākām.

Loģiski domājot, automašīnai tad vajadzētu kļūt dārgākai. Franču tehnologi apgalvo, ka pirmās paaudzes ražošanas laikā gūtā pieredze ļāvusi izvairīties no izmaksu kāpuma, taču drīzāk jau tā vienkārši sapelnījusi tik daudz naudas, ka Dacia var atļauties mazliet atlaist jostu. Turklāt iekšpusē Sandero nav daudz mainījies. Tur ir mazliet glītākas pogas un daudz, daudz labāks radio - galvenokārt tāpēc, ka radioaparāta tur vairs nav. Par 174 latiem jebkura Dacia tagad var tikt pie rūpnīcas navigācijas jeb stereoiekārtas ar krāsainu, skārienjutīgu ekrānu. Šī multimediju ierīce gan neņem pretī kompaktdiskus - tikai USB spraudņus. Pievienojot kondicionētāju, iegūstam absolūti dārgāko ekstru, kāda iespējama Dacia pasaulē, - komforta pakotni par veseliem 527 latiem.

Trīscilindru izpriecas

Dacia pasažieru auto vairs nav pieejams 1,6 litru benzīna dzinējs. To aizstāj maksimāli lēts 1,2 litru agregāts ar 75 ZS, kā arī absolūts high-tech no Renault rūpnīcas - trīscilindru turbodzinējs TCe ar 90 zirgspēkiem. Šāds aparāts maksā gandrīz 7000 latu un ir bezgala jautrs.

Dzinēja skaņa attāli atgādina veco VW vaboli, bet pats auto pilsētā ir tikpat nekaunīgi dinamisks kā klasiskais Renault Twingo. Franču motors iegriežas līdz vajadzīgajiem apgriezieniem tik ātri kā spininga spole, kad pieķeras kārtīga zivs. Diemžēl auklas šajā spolē ir maz un pie 5000 apgriezieniem motors pagurst. Lai nu kā, tas patiešām ir tas pats motors, kas jaunajā Clio, kurš līdzīgā izpildījumā maksā 1500 latu vairāk. Lielākais ieguvējs no Dacia atjaunotnes ir paaugstinātais modelis Sandero Stepway, kurš nu jau sāk izskatīties pēc cienījama pseidokrosoveru konkurenta. Savukārt no praktiskās puses ieteicamākais priekšmets ir jaunais Dacia Logan Kombi universālis.

Dokker paliek brāļa ēnā

Ņemot vērā, ka Dacia no sākta gala bijusi pieticīgu praktiķu izvēle, dīvaini, ka tikai tagad rumāņi apķērušies papildināt modeļu rindu ar īstu komercauto.

Furgons Dokker faktiski ir iepriekšējās paaudzes Renault Kangoo, un to ražo jaunuzceltā rūpnīcā Marokā. Jaunā Sandero apveidos novērojama neliela plastika, turpretim Dokker gan ir tik kantains, it kā būtu sametināts cehā, kurā liek kopā jūras konteinerus. Tas gan atstāj pozitīvu iespaidu uz ietilpību. Pasažieru versijā Dokker ir piecvietīgs auto ar milzu bagāžas nodalījumu.

Lai gan furgonam arī pieejama daļa no jaunā Sandero labumiem (izņemot āra termometru, kas beidzot uzradies pasažieru modeļos), furgonā dveš oriģinālās Dacia elpa. Komforts gan ir nevis tāds, kādu gribētos, bet tāds, kāds ir, un paneļa faktūra joprojām ir tik raupja, ka uz tās var uztrīt cirvi. Dokker pastāvīgi kratās un ir diezgan skaļš, taču par 9000 latiem, ko tas maksā (pat aprīkots ar dīzeli), arī neko daudz nevar prasīt.

Trīs darbīgas dienas es braucu ar Dokker, un tas godam izpildīja visus uzdevumus. Tomēr uz Vāciju es ar tādu nebrauktu, jo pastāvīgais fons nogurdina. Te nu mēs nonākam līdz atklāsmei, ka Dokker nemaz nav tik unikāls piedāvājums. Peugeot Partner, kas ir komfortablāks un pazīstamāks, maksā, sākot ar 8400 latiem, un arī Dokker tuvākais radinieks Kangoo nav necik tālu. Tā kā - konkurence pastāv.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas

Dacia Sandero Access 1.2 Ls 5330
Dacia Sandero Ambiance 1.5 dCi Ls 7070
Dacia Sandero Laureate
0.9 TCe Ls 6940

Dacia Dokker 1.6 Ls 6590
Dacia Dokker 1.5 dCi
Ls 8050

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Katrs saņems pēc nopelniem

Par Donalda Trampa ievēlēšanu ASV prezidenta amatā, par Latvijas valdības stabilitāti, antisemītisma izpausmēm, iespējamiem nākamo vēlēšanu iznākumiem Latvijā, kā arī mediju politiku Valsts prezidentu...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?