Elektroakustiskā kameropera Marienglass piedāvā oriģinālu klausīšanās un uztveres pieredzi. Neparasts būs gan mākslinieku un klausītāju izvietojums speciāli uzbūvētā akustiskā telpā, gan viņu savstarpējās attiecības, gan atskaņojums, kas vienlaikus notiks gan dzīvā, gan elektroniskā veidā un ierakstā, ko katrs varēs dzirdēt austiņās. Kameroperas atskaņojumos piedalīsies pats autors, komponists Beats Gizins, kontrtenors Havjērs Hāgens un aktieris Filips Boē no Šveices, kā arī latviešu čellists Ēriks Kiršfelds.
F. Kafkas romāna Pils galvenais varonis K. ir smalkjūtīgs un apmulsis. Viņam nav viegli, jo viņš realitāti uztver citādāk nekā apkārtējie. K. ierodas ciematā, lai strādātu par zemes mērnieku, bet ciematā mērnieks nav gaidīts un viņa ierašanās ir pārpratums. Ciematā neviens par to īpaši neuztraucas, taču K. tas ir eksistenciālas dabas pārbaudījums. Viņš bez panākumiem izmisīgi meklē dzirdīgas ausis un sapratni blakus esošajā pilī. Bezcerīgajos pūliņos viņš arvien vairāk sapinas ciemata dzīves notikumu tīklos, arī tur paliek nesaprasts un kļūst arvien skumjāks. Nepārstāstot šo stāstu, kameropera ļauj izdzīvot K. apjukumu. Visiem klausītājiem izsniegs austiņas, kas ļaus katram uztvert un izjust emocijas personīgi. Uzveduma gaitā vienlaikus skanēs gan ieraksti, gan dzīvā muzicēšana. Reālā un ierakstītā (ārējā un iekšējā) skaņa saplūdīs kopā akustiski trīsdimensionālā telpā. (Tehniski iespējamu to dara īpaši izveidotas akustiskās sistēmas). Kafkas pasaules redzējums, traģiskā iekšējās un ārējās īstenības nošķirtība Kafkas romāna fragmentos ir ideāls literārais pamats šādai elektroakustiskajai kompozīcijai.
Daļa publikas gulēs skatuves vidū, nonākot neaizsargātajā K. situācijā. Pārējie, sēžot visapkārt, būs vērojošo ciema iedzīvotāju lomā. Izrādes laikā virs guļošajiem pakāpeniski nolaižas puscaurspīdīgs jumts (Marienglass), ļaujot fiziski piedzīvot K. izolāciju no ārpasaules. Marienglass ir īpašs tīra ģipša veids, gandrīz caurspīdīgs kā stikls. Tas kliedē sveču gaismu, veidojot gaismas oreolu (nimbu), tāpēc noderēja Dievmātes un citu svēto gleznošanai. Operas nosaukums Marienglass apzīmē arī uztveri un maldus.
14. Jaunās mūzikas festivāls Arēna līdz 6. novembrim Rīgā, Siguldā un Liepājā piedāvās 10 laikmetīgās mūzikas programmas: Latvijas Radio kora projektu Canto 33, franču komponista Fransuā Sarāna muzikālas performances No say No way pasaules pirmatskaņojumu, ansambli Mise-en programmā Amerikāņu TV reklāmas. Post-minimālisma pirmatskaņojumi, ģitāras un perkusiju duetu El Cimarron Duo (Austrija/Itālija) programmā Kontrapunkts. Utopiskie dialogi, latviešu, šveiciešu folkloras un mūsdienu mūzikas improvizācijas koncertus No Alpiem līdz Gaiziņam, kā arī Turcijas slavenāko dziedātāju Mustafu Doanu Dikmenu koncertlekcijā Saknes nākotnē par Tuvo Austrumu un Rietumeiropas mūzikas saskari. Pirmo reizi festivālā ir īpaša programma arī bērniem Meža dziesmas, savukārt komponiste Marina Gribinčika vadīs instrumentu darināšanas meistarklases.