«Viņa ir mirusi,» ziņu aģentūrai Reuters smagi noteica Žans Gijs Lapjērs, norādot uz savas brāļameitas fotoattēlu, kas līdz ar citiem pazudušajiem nodrukāts uz vietējā laikraksta pirmās lapas. «Viņai bija tikai 28 gadi.»
Līdz ar skumjajām ziņām Lakmegantikas pilsētā ieradās arī vilcienu kompānijas Montreal, Maine & Atlantic Railway izpilddirektors Edvards Berkhards, kuru sagaidīja traģēdijas šokētie pilsētnieki, kas nekavējās izgāzt savas dusmas par notikušo.
«Viņiem vajadzētu to vīru ielikt cietumā,» raidsabiedrībai CNN sacīja kāds pilsētnieks vārdā Pjērs. «Viņš ir slepkava... Viņam jābūt cietumā.»
Kompānijas izpilddirektors atzina, ka viņu dziļi satriekusi notikusī traģēdija. Viņa kā firmas vadītāja uzdevums esot uzņemt visu kritiku. E. Berkhards, uzrunājot pilsētniekus, sacīja, ka notikušajā varētu būt vainojams lokomotīves vadītājs. Vīrietis uz laiku atstādināts no amata, un pret viņu uzsākta izmeklēšana.
Vilciens, kura sastāvā atradās 73 cisternas ar jēlnaftu, piektdienas vakarā bija novietots kādā ciematā aptuveni 13 kilometru attālumā no Lakmegantikas pilsētas Kvebekas provincē. Vilciena lokomotīvē izcēlās liesmas, kas drīz vien tika apdzēstas. Taču pēc dažām stundām cisternas atvienojās no lokomotīves un, virzoties no kalna lejup, uzņēma ātrumu. Sasniedzot Lakmegantiku, tas nogāja no sliedēm un eksplodēja. Sprādziens pilnībā noslaucīja no zemes virsas aptuveni 30 māju.
Pirms tam vilcienu kompānija avārijā vainoja ugunsdzēsējus. Apdzēšot ugunsgrēku, lokomotīve tika izslēgta, izraisot bremžu atslēgšanos. Vilcienu vajadzēja noturēt rokas bremzēm. Taču, kā pilsētniekiem atzina E. Berkhards, lokomotīves vadītājs, kurš pēc vilciena novietošanas bija devies pārnakšņot uz tuvējo viesnīcu, visticamāk, tās netika aktivizējis.
«Viņš apgalvo, ka aktivizējis 11 rokas bremžu. Mēs domājam, ka tā nav taisnība,» E. Berkhardu citēja raidorganizācija CNN.