Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Latvijas teātru ābolu ķocis

Vērtējums: 5 no 5

Pretrunīga izrāde, kurā glīts, bet tukšs dekoratīvisms mijas ar psiholoģiski precīziem aktierdarbiem. Mihails Gruzdovs izrādi veidojis kā skaistu bildīšu virkni, par organizācijas pamatprincipu izmantojot opozīciju starp Annas un Vronska iznīcinošo kaislību un Levina un Kitijas dzīvi apliecinošo mīlestību. Dramatizējuma fragmentārisms gan nevienai no attiecību līnijām neļauj izsekot pilnībā, jo rādīti tiek tikai galveno varoņu atsevišķi emocionālie stāvokļi, bet process aizstāts ar dejiskām pantomīmām.

Satriecoši skaistās Kristīnes Pasternakas kleitās tērptas dāmas Sviridova slavenā Sniegputeņa ritmos griežas valsī ar staltiem virsniekiem, un glītais Ģirta Liuzinika Vronskis uzstājīgi, bet tomēr ļoti viegli aizdejo Annu sev līdzi. Noticēt liktenīgai un nepārvaramai kaislībai gan nākas ļoti grūti. Būtībā izrāde kļūst par Annas Kareņinas monodrāmu, jo Indra Roga emocionāli atklāj savas skaistās un mainīgās varones dramatisko iekšējo sašķeltību. Šī Anna ir lemta neizbēgamai bojāejai, jo viņa izmisīgi cīnās ne jau ar sabiedrības aizspriedumiem, bet pati ar savu vainas apziņu. Fascinējoši interesants no sākuma līdz beigām ir Edmunda Freiberga Kareņins - futrāļa cilvēks, kurš rūpīgi kontrolē savu kārtīgo pasaulīti, tikai dažbrīd ļaujot no tās izlauzties kādai cilvēciskai vājībai.

Vērtējums: 5 no 5

Nacionālā teātra izrāde šķiet pasausa un shematiska gan tāpēc, ka Tolstoja romāna sazarotība reducēta līdz versijai par Annu kā mietpilsoniskas, represīvas sabiedrības upuri, gan arī tāpēc, ka pati sabiedrība kā māksliniecisks tēls savā ziņā kļuvusi par režijas upuri. Mihaila Gruzdova un viņa asistenta Reiņa Suhanova ironiskais skatījums, kuram vienādi pakļautas visas darbības personas, izņemot Annu, šķiet vai nu pārlieku bezzobains (ja uzvedums pretendē uz karikatūru), vai unificēti noniecinošs (ja iecerēta bijusi sabiedrības kā konkrētu indivīdu kopuma analīze).

Edmunda Freiberga solīdais Kareņins un Ģirta Liuzinika pabiklais Vronskis Annu rausta katrs uz savu pusi kā lelli, pārējie deju starplaikos demonstrē savu aprobežotību vai sarunās informē par aizkadra notikumiem un savstarpējām radniecības saitēm. Indras Rogas emocionāli aizlauztās un garīgi iztukšotās Annas situāciju vispilnīgāk atklāj Reiņa Suhanova scenogrāfija - uz blāva prospekta ar gaismām iezīmēts stūris, kurā dzīve nelaimīgo sievieti iedzinusi. Bet Ditas Lūriņas Dollija un Lolitas Caukas kņaziene Mjagkaja ir pierādījums tam, ka pat epizodisku tēlu paplikos kaulus iespējams apaudzēt ar miesu, kas raksturam piešķir krāsu un smaržu.

Vērtējums: 5 no 5

Pretrunīgs skatuves darbs, kurā saskatīju trīs slāņus, kas cits citu it kā izslēdz - 1) pļāpīgs, romānu nelasījušam skatītājam izdabājošs, jo verbāli notikumus un attiecības izskaidrojošs dramatizējums, 2) pārmērīga loma piešķirta sabiedrības liekulības atmaskojumam, 3) Annas tēlā apzināti vai neapzināti režisors tiesā sievieti, mīlestību vienādojot ar seksu, bet seksu - ar grēku (neviļus Anna Kareņina kļūst par Raudupieti nr. 2). Indras Rogas pievilcīgā un skaisti tērptā Anna pārliecinoši atklāj vientulības un pašmocību, grēku nožēlas līniju; Ģirts Liuziniks potenciāli varētu būt labs Vronskis - viņam ir laba stāja, silta un sirsnīga iekšējā pasaule. Taču starp Annu un Vronski mīlestības nav, ne arī kaisles, grēka vai savstarpējas vajadzības vienam pēc otra. Manuprāt, Edmunds Freibergs pārāk tieši sekojis Ļ. Tolstoja burtam, Kareņinu groteski attēlojot kā mehānisku «valsts mašīnu». No visiem tēlotājiem vispārliecinošāko iespaidu rada Dita Lūriņa Dollijas lomā - aktrise nospēlē neviennozīmīgu, dzirkstošu sievieti ar noslēpumu. Dažu simbolisko tēlu izveidē pietrūkusi gaume. Darbības vides impērisko (Pēterburga) būtību labi atklāj Reiņa Suhanova lakoniskā dekorācija.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?