.. savu atgriešanos pie klavierēm. Viņš to dara ļoti dāsni - ar trim klavierkoncertiem vienā vakarā. Rīgā tam varēsim būt liecinieki koncertā Lielajā ģildē 4. aprīlī plkst. 19, kurā M. Pļetņovs kopā ar Kremerata Baltica interpretēs Johana Sebastiana Baha klavierkoncertu re minorā, Jozefa Haidna klavierkoncertu Re mažorā un Volfganga Amadeja Mocarta 8. klavierkoncertu Do mažorā, atpūtinot rokas vienīgi tikmēr, kamēr Kremerata Baltica nospēlēs Pētera Vaska stīgu vēstījumu Viatore (Ceļinieks). Savukārt 12. jūnijā Pļetņovs atgriezīsies Dzintaru koncertzālē, diriģējot paša vadīto Krievijas Nacionālo orķestri, kurš pēc starptautiskiem reitingiem ierindojas starp divdesmit pasaules labākajiem orķestriem. Simfoniskajā programmā Krievu klasiskās mūzikas šedevri solīta Sergeja Rahmaņinova 2. simfonija un Aleksandra Glazunova Gadalaiki.
Satriecošas interpretācijas
Savu starptautisko spožo pianista karjeru Mihails Pļetņovs sāka kā Pētera Čaikovska konkursa uzvarētājs 1978. gadā. Mākslinieka sniegums novērtēts gan ar Grammy balvu (2005), gan ar atkārtoti četras reizes (1982, 1993, 1996 un 2006) piešķirto Krievijas Valsts prēmiju.
Viņš neapšaubāmi ir viena no lielākajām mūsu laika autoritātēm mūzikā. Piemēram, žurnāls BBC Music Magazine raksta, ka Mihails Pļetņovs «ik skaņdarbu atskaņo kā paša komponētu, viņa interpretācijas ir satriecošas - diez vai kādam citam pianistam kaut kas līdzīgs ir pa spēkam». Kā pianists Pļetņovs iekaroja visu pasauli, tomēr, būdams tieši uz pianista panākumu augstākā viļņa, 2006. gadā krasi pārtrauca savu pianista darbību, lai pilnībā pārslēgtos uz diriģēšanu un paša izveidotā Krievijas Nacionālā orķestra vadīšanu. Pēdējo reizi publiski pie klavierēm viņš uzstājās 2006. gadā Maskavā un pēc tam apklusa uz sešiem gadiem. Šajā laikā atsevišķa izņēmuma statusā notikuši tikai daži Pļetņova koncerti Šveicē, mūziķa jaunajā mājvietā. Komentējot medijiem savu lēmumu pārtraukt pianista gaitas, Pļetņovs toreiz jokoja, ka labāk ir pārkvalificēties no visinteresantākā pianista par visneinteresantāko diriģentu.
Starp citu, atteikšanos turpināt muzicēt pie klavierēm pianists skaidroja arī ar mūsdienu instrumentu slikto kvalitāti. Interesanti, ka viņam vienaldzīgs kļuvis gan nekronētais pasaules klavierbūves līderis Steinway, gan tā populārais sāncensis - japāņu Yamaha. Kopš 2012. gada Mihails Pļetņovs izvēlas japāņu firmas KAWAI koncertflīģeļus un kopš 2012. gada ir šīs firmas oficiālais mākslinieks. Rīgā viņš spēlēs KAWAI instrumentu, ko viņam atgādās ar speciālu reisu.
Noslīpēti subjektīvs
Aizvadītajā, 2012. gadā nosvinējis 55. jubileju, Mihails Pļetņovs atgriezās pie klavierēm. Par godu Puškina Valsts mākslas muzeja simtgadei 32. festivālā Decembra vakari, kur savulaik Pļetņovs pirmo reizi uzstājās pēc XX gs. pianisma leģendas Svjatoslava Rihtera uzaicinājuma, viņš pērnā gada nogalē pārsteidza ar solokoncertu, kas burtiski uzspridzinājis muzikālo Maskavu. Aculiecinieki laikrakstos vēstīja, ka «Pļetņovs pianists joprojām ir tas pats neaizsniedzami brīnišķīgais mūziķis - smalks, dziļš, noslīpēti subjektīvs un ideālu pilns».
Koncerts