Lēmumu pāriet uz akadēmisko vidi M. Zeltiņš Dienai skaidroja ar nespēju lauzt pašvaldībā pastāvošo sistēmu. Vienoti Latvijai! startē Rīgā ar nepilnu sarakstu, kurā ir tikai 27 kandidāti. Ir iespaids, ka viņi pārstāv kādu domubiedru klubu, jo daļa kandidātu ir saistīti ar Rīgas Tehnisko universitāti, vairāki cilvēki ir no vienas darbavietas, piemēram, divi sarakstā iekļautie pārstāv SIA Apbedīšanas nams - krematorija Paradisus. Tiesa, vairāki kandidāti arī norādījuši, ka viņiem pašlaik nav darba. M. Zeltiņš atzīst, ka ir veidojis komandu no domubiedriem - viņu vidū arī cilvēki, ar kuriem strādājis kopā Rīgas pašvaldībā. Tajā kā studente praksē bija arī Marija Aļbinoviča, kura pieteikta ar otro numuru. Bijušais žurnālists Andris Pudāns, kurš tagad ir SIA Veļas dienests Tvaikonis valdes loceklis, skaidroja, ka piekritis kandidēt pēc M. Zeltiņa uzaicinājuma - abi ir pazīstami no laika, kad A. Pudāns bija domes Satiksmes departamenta preses sekretārs. Viņš nepiekrīt viedoklim, ka šī ir nelielas ietekmes partija, jo «tai tiek prognozēta liela nākotne un es tajā saskatu iespējas realizēties politikā».
Saraksta līderis nelielajā komandā saredz profesionālus ekspertus, kuru pieredze var lieti noderēt pašvaldības darbā. Uz vaicāto, vai nebija racionālāk ar to pievienoties kādam parlamentā pārstāvētam politiskajam spēkam, viņš atbildēja, ka tajos pastāvot klanu sistēma, kur spēcīgas personības un svaigas idejas no malas nemaz negaidot. Turklāt tās arī zaudējot sabiedrības atbalstu. Kad Vienoti Latvijai! pieteica sevi Rēzeknē, to uztvēra kā Saskaņas centra satelītu, kas uzrunās latvisko vēlētāju. Vaicāts, vai līdzīgi nav Rīgā, M. Zeltiņš atbildēja: «Šīs leģendas ir interesantas un dod tikai papildu publicitāti.» Viņa viedoklis ir, ka pašvaldībā vispār būtu jānojauc robežas starp pozīciju un opozīciju un jāpārtrauc šķelt sabiedrību, «kad vienu krastu nokrāso vienā krāsā, bet otru - citā». Aptaujas pagaidām neliecina, ka Vienoti Latvijai! varētu iekļūt Rīgas domē. Taču partijai ir ļoti pamanāma priekšvēlēšanu kampaņa, izvietojot reklāmas rakstus populāros žurnālos, uz mikroautobusiem ir redzamas tās līderu sejas, kuras uzrunā arī mikriņos sēdošos.