Pētījumā ņemta vērā sabiedrības attieksme pret skolotāja profesiju, ticība mācībspēku spējām sniegt bērniem labu izglītību, kā arī atalgojuma apjoms un jauniešu vēlme apgūt skolotāja profesiju. Vairums aptaujāto Ķīnā bija pārliecināti, ka skolēni ciena audzinātājus. Pretstats ir Eiropas valstis, kurās tikai retais piekrita, ka bērni respektē skolotājus.
Ķīnai kā skolotājiem labvēlīgākajai valstij seko Grieķija, Turcija, Dienvidkoreja un Jaunzēlande. Vismazāk cieņas no 21 pētījumā aplūkotās valsts skolotāji bauda Izraēlā. Latvija pētījumā nav iekļauta.
«Tas ir mūsu mērķis, lai skolotāji tiktu respektēti tikpat daudz, cik ārsti. Diemžēl daudzās pasaules valstīs skolotāji vairs nebauda tik augstu statusu, kāds tiem pienāktos,» uzsvēra Varkey GEMS Foundation dibinātāja Sanija Verkija. Viņa piebilda, ka jāpievērš vairāk uzmanības tam, kā vairot skolotāja aroda prestižu sabiedrībā, lai varētu piesaistīt izglītības jomai spožākos prātus.