Viņš atzīst, ka bieži vien rezultāts esot panākams tikai ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) palīdzību.
«Patērētāju strīdu risināšanas process Latvijā patiešām ir nepilnīgs,» uzskata A. Vanags. To atzīstot gan LPIAA, gan PTAC, gan Ekonomikas ministrija, tādēļ laika gaitā, īstenojot Eiropas Parlamenta regulu, gaidāmas būtiskas izmaiņas šādu strīdu izskatīšanas kārtībā. Paredzēts, ka tā atvieglos strīdu izskatīšanu, tāpat šādu konfliktu izskatīšanā akcents tiks pārlikts no vainīgā atrašanas uz mierizlīguma noslēgšanu.
Sūdzības par apavu kvalitāti 2012. gadā veidojušas 15% no visu par precēm saņemto sūdzību skaita.
«Bieži sūdzību iemesls ir pārdevēju rīcība, kad pircēju prasījumi tiek noraidīti nepamatotu iemeslu dēļ, atteikuma iemesli tiek skaidroti nepilnīgi vai vispār netiek skaidroti,» norāda A. Vanags. Šādai statistikai piekrīt arī PTAC - 2012. gadā sniegtas 4984 konsultācijas par strīdiem, kas skar apavu kvalitāti, un tie ir 14% no kopējā sniegto konsultāciju skaita, bet šī gada pirmajos trīs mēnešos strīdos par apaviem sniegtas jau 1026 konsultācijas.